رفتن به نوشته‌ها

انتقال قدرت از« من» به «ما»

خيلي از آنها اگرچه دچار طلاق عاطفي شده بودند اما به خاطر بچه ها با زندگي مي ساختند. اين يعني در اين نسل مشکل و مساله وجود دارد.

اما در نسل امروز ما به دليل بالارفتن توانمندي هاي مالي و تحصيلات دختران نارضايتي ها از حالت خاموش درآمده و زنان و دختران توهين به عزت نفس و آزادي فردي و اجتماعي خود را نمي پذيرند و حتي ممکن است بهاي حفظ آزادي و احترام به نفسشان جدايي و طلاق باشد، لذا بنظر مي‌رسد که مي بايست در اصول ارتباطي بين زن و مرد در زمان فعلي تغييرات اساس حاصل شود و تصميم گيري و هدايت از من به ما تبديل شود.
دکتر غنچه راهب

درنسل پدربزرگ و مادربزرگ هاي ما، به نظر مي رسد که زنان به دليل کمرنگ بودن نقش هاي اجتماعيشان و پايين تر بودن سطح تواناييهاي اجتماعيشان راحت تر با مردسالاري کنار مي آمدند حتي ممکن بود از اين که مرد در خانواده هدايت کننده و رياست گر باشد، خوشحال مي بودند.
درنسل مادران و پدران ما، زنان آگاهي بيشتري نسبت به حقوق فردي و آزادي هاي فردي و اجتماعي خود داشته اند و از تواناييهاي شناختي و اجتماعي بيشتري برخوردار گرديده بوده اند اما نقش هاي اجتماعي آنها کمرنگ تر از دختران و زنان امروز بوده است و غالبا فاقد درآمد هاي شخصي و توان مديريت و اداره زندگي به لحاظ اقتصادي بوده اند لذا در اين نسل ميزان آسيب هاي خاموش، افسردگي و مغموم بودن بيشتر بود.

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *