رفتن به نوشته‌ها

نونوار شدن به چه قيمت!؟

گزارشات حاکي از اين بود که در افرادي که سطوح بالاي فشار وام را تجربه مي‌کردند، ميزان ابتلا به بيماري‌هاي گوارشي 20 درصد بيشتر؛ سردردهاي ميگرني 30 درصد؛ حملات قلبي 3 درصد؛ و اضطراب و افسردگي هرکدام 25 درصد بيشتر از افراد معمولي بود. حال با توجه به اين نتايج، يک بار ديگر با همسرتان صحبت کرده و ببينيد آيا واقعاً ايجاد اين تغييرات در زندگي آنقدر براي شما ارزش دارد که سلامتي خود را به خطر بياندازيد!؟

برخي معتقدند بايد ماشين جديدي براي سفرهاي نوروزي خود دست و پا کنند، برخي نيز لازم مي‌دانند که لوازم کهنه و قديمي منزل را با نمونه‌هاي جديدتر و راحت‌تر تعويض کرده، و يا اسباب و اثاثيه جديدي را به خانه خود اضافه کنند. در اين ميان، اختلاف نظرهايي نيز در مورد ضرورت انجام اين تغييرات و نحوه تأمين هزينه‌ها وجود دارد.
پژوهش‌هاي جديد نشان مي‌دهند که درست است که استفاده از وام، مشکلات مالي را حل مي‌کند، اما فشار رواني ناشي از آن، مشکلات جسمي زيادي را با خود بهمراه مي‌آورد. در يکي از اين پژوهش‌ها از بيش از 1000 شرکت کننده امريکايي خواسته شد تا ميزان فشار وام وارد بر خود را ارزيابي کرده و گزارشي نيز از وضعيت سلامتي خود ارائه دهند.

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *