رفتن به نوشته‌ها

از هر 4 ازدواج در تهران، يكي به طلاق ختم مي‌شود

وي در ادامه گفت:‌ به منظور بررسي وضعيت زنان در اسلام با ساير اديان در سال 83 شبكه اطلاع‌رساني زنان مسلمان به سه زبان عربي، انگليسي و اردو با هدف معرفي جايگاه زن در اسلام در مقايسه با ساير اديان و مكاتب راه‌اندازي شد كه در اين سايت 17 هزار ركورد اطلاعات در قالب 15 بانك اطلاع‌رساني در اختيار كاربران قرار گرفته است.
معاون مركز آمار و اطلاعات شوراي فرهنگي ‌ـ اجتماعي زنان افزود: قبل از انقلاب اسلامي ايران، زنان به دو گروه خانه‌نشين و مدرنيته تقسيم مي‌شدند كه اغلب زناني كه در خارج از خانه فعاليت داشتند،‌ در واقع از شخصيت و شأني برخوردار نبودند، ‌اما با پيروزي انقلاب اسلامي گروه سومي از زنان هم در جامعه حاضر شدند كه با رعايت شئونات در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي فعاليت مي‌كردند.
رام پناهي بااشاره به رشد جمعيت كشور اظهار داشت:‌ هرچند جمعيت كشور هر ساله در حال افزايش است ولي متوسط رشد جمعيت در حال كاهش است كه اين امر به علت سياست‌هاي اعمال شده به منظور برنامه‌هاي تنظيم خانواده طي سال‌هاي گذشته رخ داده است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر متوسط جمعيت در فاصله زماني 1375تا 1385براي زنان 6/1 و براي مردان 63/1 بوده كه اين رقم نسبت به يك دهه قبل از آن براي زنان 43 درصد و براي مردان 27 درصد كاهش يافته است.
رام‌پناهي به رشد حضور زنان در عرصه‌هاي اجتماعي اشاره كرد و افزود: طبق آماري كه در سال 88 گرفته شده،‌ سهم زنان در عرصه كشاورزي 29 درصد‌، حوزه صنعت و تكنولوژي 25 درصد و در حوزه خدمات 45 درصد بوده است كه اين آمار نشان‌ از اين دارد كه 65 درصد از زنان در بخش‌هاي توليدي فعاليت مي‌كنند.

معاون مركز آمار و اطلاعات شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان گفت:‌ از هر 4 ازدواج در تهران، يكي به طلاق ختم مي‌شود.
به گزارش آريا ‌،‌ ناهيد اعظم رام‌پناهي در نشست خبري كه در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد با اشاره به اينكه شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان عالي‌ترين نهاد سياست‌گذار در حوزه زنان در كشور است به بانك آمار و اطلاعات اين شورا اشاره كرد و افزود:‌ بانك اطلاعات و آمار شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان تاكنون دو هزار و 500 ركورد اطلاعاتي را در اختيار كاربران قرار داده است……..

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *