رفتن به نوشته‌ها

گسترش اعتیاد به شیشه برای لاغری در میان زنان ایرانی

بی اشتهایی یکی از نشانه های بالینی مصرف ماده محرک شیشه است که همزمان با آزادسازی مواد انرژی زای بدن می تواند منجر به آن شود که مصرف کننده ساعت های طولانی بدون نیاز به غذا فعالیت کند و احساس گرسنگی نکند.

بنابر اعلام مقامات بهداشتی ایران، سوء مصرف و وابستگی به مواد اعتیادآور در میان زنان ایرانی در سال های اخیر افزایش داشته است اما هنوز کمتر از ۱۰ درصد جمعیت معتادان ایرانی را تشکیل می دهد.

مطابق آخرین آمارهای رسمی اعلام شده بیش از ۹۰ درصد معتادان مرد و تنها کمی بیش از ۶ درصد جمعیت دو میلیونی معتادان ایران را زنان تشکیل می دهند.

بسیاری از کارشناسان اجتماعی در سالهای اخیر، نسبت به گسترش اعتیاد زنان ایرانی به قرص های اعصاب و روانگردان ابراز نگرانی کرده اند

یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران می گوید که برخی از آرایشگاه های زنانه در ایران، ماده اعتیادآور شیشه را به عنوان داروی لاغری پیشنهاد و توزیع می کنند و اعتیاد زنان به این ماده محرک گسترش یافته است.

طه طاهری، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، ضمن اعلام این خبر از افزایش گرایش زنان ایرانی به مصرف داروهای لاغری و کاهش وزن خبر داده و گفته است که “باورهای غلط” درباره اعتیادآور نبودن شیشه باعث شده است تا برخی از زنان این ماده محرک را به عنوان داروی لاغری و کاهش وزن استفاده کنند.

ماده اعتیادآور شیشه از دسته مواد محرک موسوم به متاآمفتامین است که با نام های “اسپید” و “کریستال متث” هم شناخته می شود.

منتشر شده در اخباراخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *