رفتن به نوشته‌ها

آمار بالای طلاق به دلیل نبود شناخت زوجین از همدیگر است

این کارشناس روانشناسی با اشاره به اهمیت ازدواج در دین اسلام یادآور شد : ازدواج مناسب باعث رشد عقلی و فکری انسان ها می شود .
وی سپس به تشریح معیارهای همسرگزینی پرداخت و خاطر نشان کرد: داشتن بلوغ فکری ، شرایط سنی ، هم شأن بودن و هم سطح بودن در مذهب ، اعتقادات و جهان بینی ، داشتن شخصیت سالم ، تحصیلات ، تحقیق کردن از طرف مقابل و شناخت خانواده از مهم ترین معیارهای همسرگزینی است که دو طرف می بایست قبل از ازدواج به این معیارها توجه کرده و به آن اهمیت دهند .
وی ارتباط پیش از ازدواج را مضر دانست و تاکید کرد : خیلی از پسرها و دخترها برای شناخت طرف مقابل اقدام به دوستی های دانشجویی و خیابانی می کنند که این امر بسیار مساله ساز است . شناخت و کسب تجربه برای این افراد بهانه ای بیش نیست ، اما اگر طرف مقابل به قصد آشنایی بیشتر و برای ازدواج با طرف مقابل رابطه داشته باشد و این رابطه با اطلاع خانواده های دو طرف و به صورت کنترل شده باشد می تواند زمینه ی ازدواج همراه با شناخت را موجب شود
دکتر فردوسی افزود : متاسفانه خیلی از روابط دخترها و پسرها به صورت مخفی است و اغلب مادران این رابطه را می دانند اما به پدر خانواده اطلاع نمی دهند که این باعث مشکلات متعددی در زندگی خانواده ها می شود . دخترها و پسرها باید بدانند ازدواجی موفق است که حمایت های معنوی و مالی پدرها و مادرها را به همراه داشته باشد .
وی در پایان بالا رفتن سن ازدواج دخترها را به دلیل توقع بالای آن ها از پسرها دانست و گفت : در شرایط امروز جامعه دخترها باید بدانند همه شرایط از جمله مسکن ، شغل مناسب و درآمد خوب را همه پسرها ندارند و باید توقع خود را معقول کنند و با آسان گرفتن ازدواج زمینه ی این اتفاق زیبا را زودتر برای خود فراهم کنند.
دکتر فردوسی اضافه کرد: هم چنین اگر دختران می بینند لیاقت و شایستگی هایشان دیده نمی شود به جای حضور در خیابان ها می توانند در مراسم مختلفی هم چون دعا ، سفره و مجالس مناسب همراه با خانواده ، حضور یابند و زمینه آشنایی خانواده های دیگر و انجام خواستگاری را به این شکل فراهم شود اتفاقی که سابق بر این هم روال بود و ثمره آن ازدواج های موفقی می شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، دکتر فردوسی ، استاد روانشناسی در سلسله نشست های گفتمان دانشجویی با عنوان ” اخلاق نبوی ، پوشش و آراستگی و سلامت جامعه ” با موضوع ” معیارهای همسر گزینی ” که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد ، گفت : اگر آمارهای طلاق در کشور ما بالا رفته به دلیل نبود شناخت صحیح و کافی زوجین است باید قبل از علاقه مند شدن به کسی طرف مقابل را شناخت و انتخاب های غلط ، بدون علم و تدبیر، طلاق زوج ها در سال های اول ازدواج را به همراه دارد .

منتشر شده در اخبار طلاقخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *