رفتن به نوشته‌ها

ابتكار كلاس «مدیریت جنسی» در حوزه دانشجویی

به گزارش سرویس اجتماعی «آینده»؛ بعد از گزارش این سرویس با عنوان «انفجار بمب شهوت»، كه به ناهنجاری هایی چون رشد طلاق، افزایش رفتارهای پرخطر جنسی، تعرض به نوامیس و… در جامعه می پرداخت، بسیاری از مخاطبان آینده ضمن صحه گذاشتن بر وجود این ناهنجاری ها، خواستار ارائه طرح و راهكارهای عملی جهت بهبود اوضاع شده اند.

در بحث طلاق، فارغ از موارد خاص، می توان به ناواردی مردان و زنان در شناخت روحیات و ویژگی های جنس مخالف و  نا آگاهی آنان در زمینه مسایل جنسی به عنوان دلایل مهم جدایی همسران اشاره كرد به ویژه آنكه قبح طرح این موارد، آسیبی معمول در میان زوج های ایرانی است.

در این حال، حوزه دانشجویی شهید بهشتی چندی پیش اقدام به برگزاری كلاس هایی با موضوع آموزش مهارتهای ارتباطی زوجین نمود كه در  بخشی از این دوره یك روزه، مسایل مربوط به روابط زناشویی و جنسی همسران نیز مورد واكاوی قرار گرفت.

دكتر حبشی در این كارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت بحث مدیریت مسایل جنسی اظهار داشت: با وجود آنكه همه زوج ها به اطلاعات در این زمینه محتاجند، آشنایی درست با این مسائل به دلیل حجب و حیا دشوار است و طبیعی است كه این ناآگاهی، مشكلات مختلفی را در زندگی زوجین به دنبال داشته باشد.

وی دوره جنسی مردان را از بلوغ تا فوت و دوره جنسی خانمها را از بلوغ تا یائسگی خواند و افزود: مراجعه مردان به زنان بعد از دوران یائسگی بسیار ارزشمند است و باعث احساس توجه و آرامش و تجدید خاطرات زناشویی می شود؛ در حالی كه اگر تامین عواطف بعد از یائسگی رخ ندهد، 100% باعث افسردگی می شود، گرچه سطوح این افسردگی می تواند متفاوت باشد.

این مشاور به موضوع ازدواج دوم اشاره كرد و گفت: اگر كسی بعد از یائسگی تجدید فراش كند، معمولا زن اصلا نمی تواند تحمل كند و حتی به همسرش شوهر نمی گوید. چرا كه تجدید فراش در چنین موقعیتی به معنای انتقال همه چیز به دیگری است، نه تقسیم علایق مرد به دو نفر و در واقع باعث می شود زن خود را حذف شده ببیند و وقتی هم كه زن احساس تباه شدن بكند، با همه چیز حتی با احساس و روان خودش و با همه اطرافیان و جامعه می‌جنگد.
وی با اشاره به یكنواخت و همیشگی بودن فاز جنسی مردان گفت: اما خانم ها دوره های افزایش و ركود فاز جنسی دارند كه با توجه به شرایط فیزیولوژیك آنها تغییر می‌كند و از همین رو در زمان ایجاد روابط باید به این مهم توجه داشت.

دكتر حبشی 5 نوع رفتار مردان شامل بیكاری، سوابق و عواطف گذشته با خانمها، تنش های رفتاری، بزهكاری و نیز شكایت از وضعیت جسمی و ظاهری همسر را باعث التهاب روان زن دانست و با برشمردن ضعف شدید جسمی، خواب آلودگی، دردهای كمری لگنی، تحریك پذیری بالای عصبی و كج خلقی به عنوان عوارض طبیعی دوران عادت زنانه اظهار داشت: بهترین راه، رعایت شرایط زنان در این مقطع است. مرد ناشی با غفلت برای خود و همسرش فشار ایجاد می كند كه آثار خیلی بدی دارد، در حالی كه اگر خانم ها از همسر خود در این شرایط ملاحظه و مراقبت ببینند، بعدا خیلی فداكار می شوند.
وی همچنین با اشاره به سرعت آمادگی مردان، مواردی چون هماهنگی روانی رفتاری، خلوت، كندی و نرمی، فراغت و تعیین زمان رابطه جنسی از سوی زن را از عوامل لازم برای بهره مندی زنان در روابط زناشویی دانست و در همین مورد مشاغل طولانی مدت، حجم كار زیاد و فارغ از لطافت را منافی طبیعت زنان و زندگی خانوادگی آنان شمرد.

این مشاور خانواده با اشاره به استفاده برخی از فیلم ها برای تحریك در روابط زناشویی اظهار داشت: فیلم های غربی جنسی هم به هر حال فیلم و غیرواقعی است، چرا كه اساسا یكی از پیش زمینه های ارضای زنان وجود خلوت است كه قطعا در حضور كارگردان و عوامل صحنه و … چنین چیزی وجود ندارد.

دكتر حبشی در بخش دیگری از این كارگاه آموزشی یكی از نواقص خانواده ها را عدم تمرین زوجیت دانست و گفت: همواره دنبال فردیت بوده ایم. مردها زن می گیرند تا كسی را به خدمت بگیرند كه كاملا تابع باشد و بسیاری از زنها هم به جای تمایل به ازدواج با مردی با امتیازات، دنبال كسی هستند كه به آنها ابراز علاقه كند و چشم بگوید و این گونه مسائل باعث می شود اساس شكل گیری خانواده های ما نادرست باشد.

وی پایه شخصیت مرد در خانواده را “اقتدار” اعلام كرد و افزود: ویژگی زنان لطافت و طراوت است. لذا یكی از خطراتی كه نسل امروز را تهدید می كند، این است كه زن دارای جرات و جسارت بیجا می شود و البته با این شیوه خودش بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد.

این مشاور خانواده بدترین عواملی كه باعث شكست اقتدار مردان می شود را دخالت دیگران، بی اعتنایی و توهین به آنان دانست و اظهار داشت: بزرگترین اشتباه خانم ها كه می تواند به ضرر خود و زندگیشان تمام شود، شكستن اقتدار مرد است.

گفتنی است امروزه در شرایطی كه انواع روش های نادرست جنسی از نظر شرعی و پزشكی در شبكه های ماهواره ای و اینترنتی كاملا در دسترس است، مشخص نیست چرا از آموزش اصول درست مدیریت جنسی و بیان آموزه های علمی و دینی در این زمینه همچنان به عنوان یك تابو پرهیز می شود.

بعد از گزارش «انفجار بمب شهوت»، كه به ناهنجاریهایی چون رشد طلاق، افزایش رفتارهای پرخطر جنسی، تعرض به نوامیس و ….. در جامعه می پرداخت، بسیاری از مخاطبان ضمن صحه گذاشتن بر وجود این ناهنجاری ها، خواستار ارائه راهكارهای عملی جهت بهبود اوضاع شده اند. امروزه در شرایطی كه انواع روش های نادرست جنسی از نظر شرعی و پزشكی در شبكه های ماهواره ای و اینترنتی كاملا در دسترس است، مشخص نیست چرا از آموزش اصول درست مدیریت جنسی و بیان آموزه های علمی و دینی در این زمینه به عنوان یك تابو پرهیز می شود

در حالی كه افزایش آمار طلاق موجب نگرانی خانواده های ایرانی شده و كارشناسان بخش قابل توجهی از دلایل طلاق ها را از عدم تفاهم و درك متقابل همسران و نیز ناواردی و ناكامی های جنسی زوجین می‌دانند، چندی پیش حوزه دانشجویی شهید بهشتی اقدام به برگزاری دوره ای  برای زوج های جوان با موضوع ارتباط زوجین و نیز مدیریت جنسی در روابط همسران نموده است.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *