رفتن به نوشته‌ها

مهريه‌هاي نامتعارف ضمانت اجرايي ندارند

رئيس شعبه 271 دادگاه خانواده ونك بيان كرد: مهريه بايد جنبه مالي داشته باشد و چنانچه مرد نتواند آن را پراخت كند براي مرد، تقسيط مي‌شود و در صورتي كه نداشته باشد يا پرداخت نكند به زندان مي‌رود.

مرداني با بيان اينكه زنان و خانواده‌ آنها به دليل ضمانت براي دوام ازدواج مهريه‌هاي سنگين يا نامتعارف تعيين مي‌كنند، گفت: متأسفانه تعيين اين نوع مهريه‌ها يك كار غلط است و در حال حاضر در بين مردم رايج شده است. در حقيقت هيچ‌گونه ضمانت اجرايي ندارد بلكه باعث پاشيده شدن زندگي زوجين نيز مي‌شود.

وي تصريح كرد: زني كه براي گرفتن مهريه خود به دادگاه مراجعه مي‌كند،‌ در حقيقت با اين كار مي‌خواهد جلوي به هم خوردن زندگي‌اش را بگيرد ولي در عمل مي‌بيند با ورود به دادگاه زندگي‌اش را با دستان خود نابود كرده است.

وي با بيان اينكه برخي از مهريه‌هاي نامتعارف ديگر مانند 100 كيلو بال مگس در دفتر خانه‌‌ها ثبت نشده و به دليل نداشتن جنبه مالي به عنوان مهريه قبول نمي‌‌شود، گفت: مهريه‌هاي سنگين و نامتعارف ضمانت اجرايي ندارد و براي دوام زندگي جوانان مؤثر نيست؛ چنانچه زندگي خوب باشد، آن زندگي با يك سكه نيز دوام دارد و اگر اختلاف بين زوجين بيافتد هزار سكه نيز نمي‌تواند جلوي جدايي را بگيرد.

رئيس شعبه 271 دادگاه خانواده ونك گفت:تعيين مهريه‌هاي سنگين و نامتعارف ضمانت اجرايي ندارند.

فريبرز مرداني در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص مهريه‌هاي نامتعارف گفت: اين نوع مهريه‌ها منشاء حقوقي دارد و در حال حاضر هم زنان اين مهريه‌ها را مطالبه مي‌كنند و چنانچه مرد اين مهريه را پرداخت نكند، اموال او را توقيف مي‌كنند.

وي با بيان اينكه مهريه مي‌تواند هر مقداري باشد و وقتي از سوي زن مطالبه مي‌شود مرد بايد پرداخت كند، ادامه داد: چنانچه مهريه زن غير از سكه باشد مانند 10 شاخه گل رز، يك آپارتمان يا ماشين، مرد در هر حال موظف به پرداخت آن است……

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *