رفتن به نوشته‌ها

آموزش به پدران براي مراقبت‌هاي پس از زايمان از همسرانشان ضروري است

سبك زندگي و هسته‌يي شدن خانواده ضروري خواندند و نيز آنان مشغله كاري مردان و موانع فرهنگي را موانع اصلي مشاركت اشاره کردند.

اكثريت آموزش درمورد حمايت روحي، علايم خطر و تغييرات جسمي دوران بارداري را لازم دانسته و به ترويج مشاركت در جامعه از طريق رسانه‌ها تأكيد داشتند.

نتايج نهايي اين مطالعه حاکي از آن است که طراحي برنامه آموزش و مشاوره پدران با محتوا، مدرس، زمان، مكان و مدت متناسب با نياز زوجين لازم است. اين آموزش در كلاس‌هاي پيش از ازدواج و پس از آن در مراقبت‌هاي پري‌ناتال بايد مدنظر قرار گيرد.

اين بررسي فصلنامه علمي پژوهشي «حکيم» به چاپ رسيده است.

سازمان بهداشت جهاني بر ترويج مشاركت مردان در مراقبت‌هاي پري‌ناتال براي كاهش مرگ و مير مادران و ارتقاي سلامت مادران از طريق آموزش تأكيد زيادي دارد، از اين رو مطالعه حاضر با هدف تعيين نيازهاي آموزشي براي مشاركت پدران در مراقبت‌هاي دوران پري‌ناتال توسط دکتر معصومه سيمبر و گروهي از همکارانش در گروه بهداشت باروري دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه شهيد بهشتي انجام شده است.

اين بررسي به صورت كيفي به روش بحث گروهي متمركز در هشت گروه از زنان و مردان در بخش‌هاي پري‌ناتال مراكز بيمارستاني وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با استفاده از مصاحبه انجام شد.

نتايج اوليه اين تحقيق نشان مي دهد: غالب زنان و مردان، مشاركت پدران را به معني حمايت روحي از مادر و كمك در انجام مسووليت‌هاي منزل مي‌دانستند.

آنها مشاركت پدر را به علت تغيير در

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *