رفتن به نوشته‌ها

افراد سيکل تا فوق‌ديپلم 80درصد طلاق را به خود اختصاص داده‌اند

وي افزود: البته هيچ‌وقت نمي‌گوييم اين قانون ثابت است اگر آمار جديد تغيير کند موسسه هم تابع آمار جديد است و اين اطلاعات از آخرين آمار پژوهشي موسسه جمع‌آوري شده است.

اردبيلي همچنين با ارائه اطلاعاتي در خصوص ميزان وقوع طلاق در رده‌هاي سني مختلف گفت: نتيجه پژوهش‌ها نشان داد که 28درصد طلاق در گروه سني بين 35 تا 39 سال است که اين سن خيلي آلوده است، 20درصد طلاق در گروه سني 30 تا 34 سال، 18درصد طلاق هم در گروه سني 25 تا 29 سال رخ داده است در نتيجه مابين سنين 25 تا 39 سال بيشترين حجم طلاق را شاهد هستيم و متاسفانه اکثر زوج‌ها هم در اين سن به بلوغ کامل رسيده‌اند.
اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين سوال که اگر مرد تحصيلات کمتري نسبت به زن داشته باشد آيا زوج‌ها دچار مشکل مي‌شوند يا خير؟ گفت: معمولاً يک رده تحصيلي چندان توليد اشکال نمي‌کند چون مرد سعي مي‌کند خود را به همسرش برساند اما بيش از يک سطح مرد احساس خستگي مي‌کند.
اردبيلي در پايان با ارائه آخرين آمار در خصوص تاثير اختلاف تحصيلي زوج‌ها در وقوع طلاق عنوان کرد: در گروه تحصيلات تحقيقات موسسه نشان داد که اختلاف يک سطح تحصيلي يک‌درصد احتمال طلاق را افزايش داده ولي اختلاف دو سطح، 50درصد ريسک طلاق را بالا برده است.
جعفر ساوالانپوراردبيلي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس دانشگاه برنا با تاکيد بر تاثير اختلاف سطح تحصيلاتي زوج‌ها در حفظ ازدواج گفت: در شاخص تحصيلات، در مقطع دکتري يک درصد طلاق، مقطع فوق ليسانس دو درصد، ليسانس 17 درصد، ديپلم و فوق‌ديپلم 50 درصد، سيکل و پايين‌تر 30 درصد طلاق رخ داده است، به عبارت ديگر 80 درصد طلاق کشور در افرادي ظهور مي‌کند که تحصيلاتي از سيکل تا فوق‌ديپلم دارند.
رييس موسسه فرهنگي خانواده امين همچنين در خصوص اهميت شاخص “سن” در ميزان وقوع طلاق گفت: پژوهش‌هاي موسسه نشان داده که اگر زوج مابين سنين 20 تا 25 سال باشند دو سال فاصله سني کمترين موج طلاق را ايجاد مي‌کند ولي از 25 سال که عبور کرديم و به 32 رسيديم فاصله سني کمتر از سه و بيشتر از هفت سال پرخطر مي‌شود. 32 تا 40 سال چهار تا هشت سال اختلاف سني کم‌خطر است، بين 40 تا 45 حداقل و حداکثر دو سال اختلاف سني کم‌خطر است و از 45 سال به بعد فاصله سني مطرح نبود…..>>>
منتشر شده در اخبار طلاقطلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *