رفتن به نوشته‌ها

طرح تشکيل مراکز جامع مشاوره در حوزه انتخاب همسر در دولت

وي با تاکيد بر تقويت شيوه سنتي و عدم تقابل شيوه هاي جديد با سنتي تصريح کرد: اگر بحث نياز تازه اي مطرح شد به اين معنا نيست که شيوه هاي خوب و ارزشمند و مناسبي که از قبل داشتيم را تضعيف کنيم.

 از طرف ديگر عمدتا در کلان شهرها نياز تازه اي مطرح مي شود که در شهرهاي کوچک کمتر با آن مواجه هستيم. محيط هاي دانشگاهي هم به خاطر شرايط خاصي که وجود دارد مي تواند هدف گذاري اول باشد. در بررسي ها اظهار شده که در کلان شهرها و محيطهاي دانشگاهي است حيرت انتخاب و نياز به شيوه هاي نوين گزينش وجود دارد. هم خانواده ها دچار اين مشکل هستند و هم جوانان.

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: شيوه هاي جديد را تحت شبکه هاي مشاوره مي پسنديم و تعبير تاسيس مرکز همسريابي تعبيري تيز و در مقابله با سنت است. اين تعبير بايد تلطيف شده و تحت عنوان مراکز جامع مشاوره و در کنار مراکز مشاوره که در حوزه روابط خانوادگي مشورت مي دهند، مطرح شود. نياز داريم به مراکز ويژه و جامعي که براي مصداق ها هم مشورت بدهند.

وي اين مراکز را در درجه اول براي ارائه مشاوره به والدين دانست و در درجه دوم براي خود جوانان و گفت: اين اقدام يک پاسخ نو به يک نياز جديد است. ما بايد دقت کنيم که به هيچ وجه قرار نيست به جنگ سنت برود بلکه کاملا هماهنگ با شيوه هاي سنتي و فرهنگ جامعه است و مي خواهد مکمل باشد و بايد از طرح عنوان مراکز همسريابي هم پرهيز کنيم.

وي با ذکر سوء استفادهايي که برخي ها تحت عنوان مراکز همسريابي انجام مي دهند، افزود: در هر اقدامي ممکن است سوء استفاده هايي هم باشد و ما نمي توانيم به خاطر اين مسائل از اصل مسئله چشم پوشي کنيم. بايد آسيب شناسي کرده و تدبيري براي اسيب ها انديشيده شود. درحالي که برخي ها موفق به ازداج نمي شوند چون در يافتن طرف خود ضعف دارند که بايد بهشان کمک کرد. بهترين کمک هم همين است.

وي با اشاره به طرح اين موضوع در دولت و آمادگي سازمان ملي جوانان براي ارائه طرح ها و پيشنهادات خود تصريح کرد: اين از موضوعاتي است که حاشيه داشته و اصل موضوع را تحت شعاع قرار مي دهد. سازمان در دولت مطرح کرد که طي سه ماه پيشنهادات خود را تقديم مي کند تا به بحث گذاشته و در کميسيون اجتماعي و فرهنگي بررسي شود تا اصل مسئله از جايگاه خوبي برخوردار شود.

وي تاکيد کرد: اصل اين است که اين مسئله نه چيزي است که کاملا دولتي شود و نه مي توان به طور کامل آن را به بخش خصوصي واگذار کرد. بايد تدبير مياني انديشيده شود تا هم ضريب امنيت کار بالا باشد و هم مراجعين به آن اعتماد کرده و به دست افراد سودجو نيافتد.

 محمد جواد حاج علي اکبري در بخش ديگر سخنان خود بحث همسريابي را مطرح و تاکيد کرد که اگر اين موضوع به درستي مطرح نشود  به ان آسيب وارد مي شود درحالي که طرح داراي موضوع مهمي است و افزود: در حال حاضر اين مسئله مطرح شده است که بايد به شکل هاي تازه اي به موضوع همسريابي نگاه شود وگرنه روال سنتي و معمولي در جامعه وجود دارد که بررسي ها نشان مي دهد علاوه بر خانواده ها جوانان نيز علاقمند هستند که از روش هاي سنتي براي همسريابي استفاده کنند. جوانان احساس مي کنند در اين نوع زندگي وقتي پيگيري هاي خانواده وجود دارد از حمايت بيشتري برخوردار هستند.

منتشر شده در اخبار موسسهمشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *