رفتن به نوشته‌ها

عدم وفاداری همسران موجب40 درصد طلاق‌ها

وی در مورد دیدگاه قرآن در خصوص هدف زندگی ، اظهار داشت : داشتن هدف متعالی ، خود سازی ، تکامل و والاگرایی درزندگی مهم ‌ترین اهداف انسان از دیدگاه قرآن است .

این استاد حوزه و دانشگاه داشتن الگوی موفق در جامعه را برای رسیدن به اهداف متعالی موثر برشمرد و تصریح کرد : نقش دینداری و داشتن عقیده ‌ای راسخ برای رسیدن به زندگی والاتر بسیار مهم است که نبود این عوامل باعث سست شدن پایه‌ های زندگی در جامعه می ‌شود .

حسینی با اشاره به اینکه داشتن اخلاق نیک یکی از بارزترین صفت‌های پیامبر اسلام(ص) بود، افزود :‌ وقتی اعضای خانواده در محبت کردن و عشق ورزی به یکدیگر دریغ می ‌کنند برای جبران این کمبود افراد بیگانه را موارد مناسبی برای ابراز عشق انتخاب می ‌کنند که این وضعیت باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده می ‌شود .

وی خاطرنشان کرد :‌ آراستگی باید سرلوحه فعالیت‌های شخصی اعضای خانواده باشد زیرا عدم آراستگی ظاهری باعث سست شدن پیوند اعضای خانواده می ‌شود .

مدیر‌کل امور خانواده و بانوان استانداری خراسان جنوبی نیز گفت : حفظ ارزش جایگاه زن در جامعه و تقویت باورهای دینی در بنیان خانواده رویکرد دولت نهم در حوزه خانواده است .

فاطمه ‌زهرا هلال بیرجندی با بیان اینکه نقش زنان در خانواده یک نقش محوری است ، افزود : دشمنان قبل از انقلاب اسلامی با وارد کردن فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی در جامعه به دنبال بی ‌ارزش کردن جایگاه زن بودند .

وی ادامه داد :‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان با رهنمودهای امام خمینی و با تلاش خود جایگاه فراموش شده زن در جامعه اسلامی را باری دیگر به منصه ظهور رساندند .

مدیر‌کل امور خانواده و بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زن میتواند با فعالیت ‌های خود خانواده را از گزند خطرات جامعه در امان داشته باشد ، گفت : برای رسیدن به یک جامعه آرمانی باید برای خانواده‌ها آموزش‌ هایی با پارامتر‌های اسلامی در راستای رسیدن به سعادت داده شود .

یکی از اساتید دانشگاه تهران عامل 40 درصد طلاق‌های امروزی کشور را عدم وفاداری زوجین به یکدیگر دانست و گفت :‌ عدم امانتداری در بین زن و مرد باعث سلب اعتماد در بین زوجین می ‌شود .

به گزارش ايونا، مژگان حسینی در دومین نشست آموزشی خانواده سالم با مهارت‌های زندگی برتر در سالن اجتماعات استانداری خراسان جنوبی هدف زندگی در این دنیا را رسیدن به کمال و خوشبختی در جهان آخرت دانست و افزود‌ : برخی از خانواده‌های جامعه ما بدون داشتن هدف مشخصی در زندگی فقط در حال گذراندن وقت خود هستند و هیچ دورنمای مشخصی را برای رسیدن به کمال انسانی ترسیم نکرده‌ اند .

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *