دسته‌بندی نشده

توضیحات یک مرکز علمی اهل سنت درباره حکم ازدو

زیرا در پی انتشار گزارشی درباره رویکرد تازه علمای اهل سنت برای حل مشکل پیچیده زنان، یک مرکز علمی اهل سنت در این‌باره توضیحاتی برای «بازتاب» ارسال کرد. «دار الافتاء حوزه علمیه عین العلوم گشت – سراوان» در توضیحات ارسالی خود آورده است: «خبری را که به نقل از سایت «الشرق‌الاوسط» با عنوان «تحولات مهم در رویکرد فقهای اهل سنت برای حل مشکلات پیچیده زنان» نوشته بودید و در آنجا گفته بودید که اهل سنت پس از قرن‌ها به حلت نکاح موقت فتوی داده‌اند، کاملا دروغ و غلط می‌باشد. زیرا وقتی که به منبع خبر (الشرق الاوسط) مراجعه کنید، خواهید دید که در آنجا نوشته شده که مجمع الفقه الاسلامی مکه مکرمه از بین ازدواج‌های رایج همچون نکاح مسیار، نکاح موقت نکاح به شرط طلاق و…. فقط نکاح مسیار را جایز و حلال قرار داده است و نزد تمام فقها ـ چه شیعه و چه سنی ـ بین نکاح مسیار و نکاح موقت و متعه فرق است در سایت «الشرق الاوسط» اصل خبر و تعریف نکاح مسیار این‌گونه آمده است: وکان المجمع الفقهی، قد بحث فی الفتره من 8 الى 12 ابریل (نیسان) الحالی، بمقر الأمانه العامه للرابطه فی مکه المکرمه، عقود الزواج المستحدثه، کزواج المسیار والزواج بشرط الطلاق، والزواج المؤقت، ونکاح السر، والزواج العرفی، وزواج الأصدقاء (الفرند)، و الزواج المدنی، و الزواج بالتجربه. وکان زواج المسیار من أولى الصیغ التی أصدر فیها المجمع فتوى بجوازه، شریطه أن تتوافر فیه أرکان الزواج وشروطه وخلوه من الموانع. ویتضمن زواج «المسیار» إبرام عقد زواج، تتنازل فیه المرأه عن السکن والنفقه والقَسْم أو بعض منها، وترضى بأن یأتی الرجل إلى دارها فی أی وقت شاء من لیل أو نهار، ویتناول ذلک أیضاً، إبرام عقد زواج على أن تظل الفتاه فی بیت أهلها، ثم یلتقیان متى رغبا فی بیت أهلها، أو فی أی مکان آخر، حیث لا یتوافر سکن لهما ولا نفقه. خواهشمندیم در مورد اینگونه اخبار بیشتر توجه نمائید تا احساسات بسیاری از مسلمانان را جریحه‌دار ننمایید و مواظب حرکات کسانی که می‌خواهند در جامعه تشنج ایجاد کنند باشید، تا خدای نکرده دشمنان از آن سوءاستفاده ننمایند».

http://www.baztab.com/news/38015.php

زیرا در پی انتشار گزارشی درباره رویکرد تازه علمای اهل سنت برای حل مشکل پیچیده زنان، یک مرکز علمی اهل سنت در این‌باره توضیحاتی برای «بازتاب» ارسال کرد. «دار الافتاء حوزه علمیه عین العلوم گشت – سراوان» در توضیحات ارسالی خود آورده است: «خبری را که به نقل از سایت «الشرق‌الاوسط» با عنوان «تحولات مهم در رویکرد فقهای اهل سنت برای حل مشکلات پیچیده زنان» نوشته بودید و در آنجا گفته بودید که اهل سنت پس از قرن‌ها به حلت نکاح موقت فتوی داده‌اند، کاملا دروغ و غلط می‌باشد. زیرا وقتی که به منبع خبر (الشرق الاوسط) مراجعه کنید، خواهید دید که در آنجا نوشته شده که مجمع الفقه الاسلامی مکه مکرمه از بین ازدواج‌های رایج همچون نکاح مسیار، نکاح موقت نکاح به شرط طلاق و…. فقط نکاح مسیار را جایز و حلال قرار داده است و نزد تمام فقها ـ چه شیعه و چه سنی ـ بین نکاح مسیار و نکاح موقت و متعه فرق است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + دو =