رفتن به نوشته‌ها

كاهش سن اعتياد در ايران

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اقداماتی که پیش از این در زمینه اعتیاد انجام شده است، گفت: اگر این اقدامات در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام نشده بود، در حال حاضر این جایگاه را نداشتیم، اما اقدامات انجام شده کافی نبوده است و باید در زمینه تغییر رفتار اجتماع و افراد آلوده اقدامات جدی‌تری انجام شود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه اعتیاد در کشور نیز عنوان کرد: استاد‌های دانشگاهی وجود دارند که ماده مخدر شیشه را با “شیشه” به عنوان یک شی، یکی فرض می‌کنند و این‌ها نشان دهنده عدم اطلاع‌رسانی در زمینه اعتیاد در کشور است و باید خانواده‌ها را با این مفاهیم آشنا کرد.

وی افزود: اگر نگوییم اطلاع‌رسانی مهم‌تر از درمان است، اما اهمیتی برابر درمان اعتیاد دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه عنوان کرد: اعتیاد در حال حاضر در کشور به عنوان یک اورژانس اجتماعی محسوب می‌شود و به اندازه کافی آسیب رساننده است و به همین دلیل باید کلینیک‌های مددکاری ویژه اعتیاد در کشور توسعه یابند تا همزمان با آشنایی فرد با ماده مخدر، مداخله کرد.

هاشمی در پایان با اشاره به رشد اعتبارات سازمان بهزیستی در سال آینده، اظهار کرد: اعتبارات حوزه پیشگیری در سال آینده دو برابر و اعتبارات در حوزه اعتیاد سه برابر رشد یافته است و رویکرد توسعه‌ای سازمان بهزیستی در این زمینه به صورت کمی و کیفی دنبال می‌شود.

سن اعتیاد به شیشه زیر 20 سال رسیده است
در عین حال معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی هشدار داد: سن اعتیاد به شیشه تقریبا به زیر 20 سال رسیده است.

حسن حاجی‌پور امروز پنج‌شنبه 18 اسفند در کارگاه آموزش درمان اعتیاد برای خانواده‎های شیشه‌ای که با مشارکت اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، تصریح کرد: خانواده‌ها یکی از عوامل اعتیاد فرزندان‌ یا مردان خود هستند، چون در برخی افراد که زمینه اعتیاد دارند یا مثلا اختلال روانی در سابقه خانوادگی یا فامیلی آن‎ها وجود دارد، با اندک چیزی، اعتیاد برقرار می‌شود و بقیه ماجرا را هم همه می‌دانند.

وی ادامه داد: مادران باید کاری کنند تا کودکان تا حدودی استقلال شخصیتی و روحیه‌ای داشته باشند.

وی همچنین از پدران خواست که نقششان در خانه کمرنگ نباشد و حالت طرد کننده به خود نگیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر مریم رضایی برون، کارشناس مسوول دفتر اعتیاد بهزیستی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: این آموزش‌ها در چندین جلسه ادامه خواهد یافت تا خانواده‌ها همه مسایل را در مورد بیماران‌شان بدانند، چون بیشترین آسیبی که این بیماران به جامعه می‌زنند، به خانواده‌ها برمی‌گردد

به گزارش ایسنا : رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: درحال حاضر کشور به شدت در معرض آسیب اعتیاد قرار دارد و کاهش سن اعتیاد در کشور نگران کننده است و اعتیاد خانه به خانه پیش می‌رود و باید گفت هیچ خانه‌ای مصون از اعتیاد نیست.

همایون هاشمی در مراسم افتتاح نخستین اجتماع درمان‌محور ویژه ماده مخدر شیشه در وردیج، با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌ها در سازمان بهزیستی پیشگیری و درمان اعتیاد است، اظهار کرد: اگر امروز همه آستین‌هایشان را بالا نزنند در درمان اعتیاد جا می‌مانیم. “زمان” یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.

وی در ادامه با برشمردن اولویت‌های سازمان بهزیستی، عنوان کرد: اولویت نخست در سازمان بهزیستی توانمندسازی است و در وعده‌های بعدی تقویت مشارکت‌های مردمی و پیشگیری قرار دارد و در بحث پیشگیری، پیشگیری و درمان اعتیاد، از اولویت‌های نخستین است.

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *