رفتن به نوشته‌ها

طرح ازدواج‌های قابل تمدید در مکزیکوسیتی

 

خانم روساس معتقد است قراردادهایی که به زوج‌ها اجازه می‌دهد که ازدواج یا طلاقشان را بعد از یک توافق اولیه “تجدید یا منحل” کنند، به روابط هماهنگ‌تری منجر خواهد شد و علاوه بر این از حجم کار دادگاه‌های خانواده هم خواهد کاست.

در این قراردادها، شرط و شروط مربوط به کسب درآمد برای خانواده و نحوه تقسیم آن، آموزش کودکان، بیمه‌های درمانی و سرپرستی فرزندان بعد از جدایی، همه از قبل مشخص می‌شود. ازدواج یک‌بارمصرف

خانم روساس که یک مددکار اجتماعی است معتقد است در صورت اجرای این طرح، خانواده‌ها بعد از طلاق کمتر دچار ناراحتی‌ها و درگیری‌های معمول می‌شوند.

او می‌گوید: “اگر طی دوسال، زوجها به این نتیجه برسند که نمی خواهند با هم بمانند، می‌توانند به همان شیوه سنتی طلاق بگیرند. هیچ کس نمی‌تواند آنها را مجبور کند با هم بمانند.”

این طرح منتقدانی را هم در میان هواداران بنیاد خانواده پیدا کرده است.

کونسوئلو مندوزا این طرح را مصداق پیاده‌سازی “فرهنگ یک‌بارمصرف” در بنیادهای اجتماعی می‌داند و می‌گوید که اجرای آن کودکان را در این نگرانی و اضطراب قرار می‌دهد که آیا والدین‌شان با هم خواهند ماند یا جدا خواهند شد.

این طرح که شامل حقوقی برای زوج‌های قدیمی‌تر هم می شود، احتمالا در ماه دسامبر به رای گذاشته خواهد شد. اعضای حزب پی آر دی، حزب حاکم در مکزیک، از این طرح حمایت می‌کنند.

با وجود این، اتفاق نظر قطعی درباره این طرح وجود ندارد و از آنجا که تصویب آن نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در قوانین مدنی دارد، جلب حمایت تمام اعضای حزب حاکم کار دشواری خواهد بود.

بی بی سی -زوج ها در شهر مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک به زودی خواهند توانست پیش از ازدواج دائم ، پیمان زناشویی “قابل تجدید” ببندند.

بر اساس طرحی تازه برای تغییر قوانین مدنی در این شهر، تازه عروس و دامادها پیش از آن که تصمیم به قطعی کردن ازدواج یا طلاق خود بگیرند، دو سال فرصت خواهند داشت.

اگر این طرح تصویب شود، قراردادهای ازدواج، از همان ابتدا وظایف زناشویی مانند بچه‌داری و درآمدزایی را مشخص خواهد کرد.

لیزبت روساس مونترو که این طرح را ارائه داده امیدوار است اجرای آن نرخ طلاق در شهر مکزیکوسیتی را کاهش دهد. در حال حاضر نیمی از ازدواج‌ها در این شهر به جدایی منجر می‌شود.

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *