رفتن به نوشته‌ها

زنان باردار مي‌توانند احساسات را در چهره بخوانند

پژوهش جديد نشان داد كه همين يافته در مورد زنان باردار نيز صدق مي‌كند و آنها نه تنها مي‌توانند احساس لذت و خوشحالي را به سرعت تشخيص بدهند بلكه حتي قادر هستند احساسات منفي را نيز خيلي دقيق‌تر شناسايي كنند.

دكتر ربكا پيرسون و دستياران وي در دانشگاه بريستول انگليس، اين پژوهش را با بررسي 76 زن باردار انجام داده‌اند.

پژوهشگران دريافتند: زنان باردار در هر مرحله از بارداري احساسات مثبت را به سرعت شناسايي مي‌كنند اما براي تشخيص احساسات منفي مانند عصبانيت، ترس و نااميدي در ماه‌هاي آخر بارداري قوي تر هستند. زنان در اين دوران هوشيارتر مي‌شوند و در نتيجه مي‌توانند تهديدهاي احتمالي را شناسايي كرده و در صورت ضرورت اقدام كنند.

اين پژوهش در مجله «هورمونها و رفتار» منتشر شده است.

تحقيقات نشان مي‌دهد: زنان باردار مي‌توانند احساسات را در چهره افراد بخوانند.

ايسنا: زنان باردار كه بواسطه شدت يافتن هورمونهايشان به مجموعه‌اي از اعصاب با تغييرات و نوسانات خلقي مبدل مي‌شوند در تشخيص نشانه‌هاي عصبانيت و خشم در چهره افراد بسيار دقيق‌تر و حساس‌تر عمل مي‌كنند در حالي كه اين توانايي در زناني كه باردار نيستند و نيز در مردان وجود ندارد.

مطالعات پيشين نيز تاييد كرده‌اند كه زنان در مراحل خاصي از دوره عادت ماهانه مي‌توانند احساسات فرد را از نگاه كردن به چهره او دريابند و توجيه محققان براي اين توانايي اين است كه سطح هورمون پروژسترون در چنين شرايطي به نقطه اوج خود مي‌رسد.

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *