رفتن به نوشته‌ها

قانونمندشدن ازدواج موقت از اعمال غيراخلاقي، مجرمانه و خلاف عرف جلوگيري مي‌كند

تجري تاكيد كرد: تامين نيازهاي جنسي و عاطفي افراد از طريق مشروع و قانوني كمك مي‌كند كه شاهد حركات نابهنجار، غيراخلاقي، مجرمانه و خلاف عرف در سطح جامعه نباشيم.

عضو هيات رييسه كميسيون حقوقي و قضايي با بيان اين‌كه قانونمندشدن ازدواج موقت مي‌تواند از تعدي، تفريط ، سوءاستفاده و اعمال خلاف عرف جلوگيري كند، گفت: ازدواج موقت، امري شرعي است كه آنچه شرع تاييد مي‌كند يقينا قانون و عقل هم بايد از آن تبعيت كنند. بنابراين اگر قانوني ضابطه‌مند و شفاف در اين زمينه تصويب شود قطعا هم ميدان جلوگيري از سوءاستفاده فراهم نمي‌شود و هم افراد با شناسايي چارچوب‌ها مي‌توانند از اين حق شرعي و قانوني برخوردار شوند تا متوسل به راه‌هاي غيرقانوني و غيرشرعي نشوند.

نماينده مردم قصرشيرين در خانه ملت خاطرنشان كرد: انتظار مي‌رود در مورد مسايلي از اين دست كه ضرورت اجتماعي، فرهنگي و گاها ضرورت ملي است به جاي داشتن نگاه احساسي همراه با تعصبات جنسي، خاص و غيرمعقول، نگاهي واقع‌بينانه، فهيمانه و بلندنظرانه با لحاظ جميع جوانب داشته باشيم.

تجري با اظهار خشنودي از اين‌كه بر جامعه‌ ما ضوابط شرعي ارزشمند و خوبي حاكم است، تاكيد كرد: يكي از موضوعات بسيار حكميانه و ارزشمند كه شرع به آن پرداخته ، همين بحث ازدواج موقت است كه در نظام حاكميتي و نظام سياسي ايران كه مبتني بر دين است تنفيذ شده است، لذا بايد بتوانيم از آن استفاده صحيح كنيم. استفاده صحيح و ضابطه‌مند از ازدواج موقت در جوامع غربي و خيلي از جوامعي كه ادعاي پيشرفتگي دارند وجود ندارد، بنابراين امروز شاهد هرج و مرج و فضاحت‌هاي اخلاقي در اين جوامع هستيم.

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي خاطرنشان كرد: اميدوارم جامعه با نگاه واقع‌بينانه به اين امر بتواند ضمن استفاده صحيح از اين راهكار ارزشمند شرعي، ديني و مذهبي سبب اصلاح امور، اصلاح رفتار شهروندان و كاهش مشكلاتي نظير تجاوز به عنف و روابط نامشروع شود.

تجري در خاتمه تاكيد كرد: دستگاه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و روحانيون بايد در راس اين امور به آموزه‌هاي فرهنگي و مولفه‌هاي شرعي و اخلاقي بپردازند تا با فرهنگ‌سازي سبب تقويت باورهاي ديني و مذهبي افراد شوند اما در كنار اين امور يكي از اموري كه توجيه عقلي و منطقي دارد همين امر ازدواج موقت است.

تجری نماینده مجلس شورا  گفت: حذف ازدواج موقت از لايحه حمايت از خانواده به اين دليل نيست كه ازدواج موقت منعي دارد، چراكه ازدواج موقت تنفيذ شرعي داشته و در كاهش روابط نامشروع و تجاوز به عنف موثر است.

فرهاد تجري، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: در حال حاضر ازدواج موقت به عنوان يك ضرورت اجتماعي محسوب مي‌شود و استفاده از آن به درجه تقوي، شرايط و تربيت افراد بستگي دارد، چراكه شرايط فكري، روحي، رواني و تربيتي افراد يكسان نيست، اين موارد متغير است كه به فراخور شرايط اجتماعي، فرهنگي و شرايط خاص افراد مي‌تواند زمينه ورود به يكسري رفتارهاي غيرمعقول و شتاب‌زده شود.

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خاطرنشان كرد: غريزه جنسي در تمام افراد وجود دارد كه اگر زمينه‌ مشروع و صحيح براي تخليه اين نياز فراهم نشود قطعا از مسيرهاي نابهنجار و غيرقانوني سر در مي‌آورد، لذا مي‌طلبد كه شرايط عام كه هم وجه شرعي دارد و هم به عنوان يك ضرورت اجتماعي است بوجود آيد تا شاهد حركات وقيحانه، غيرعاقلانه و قبيح نظير ارتباطات نامشروع و تجاوز به عنف نباشيم.

منتشر شده در خواندنی هاسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *