رفتن به نوشته‌ها

عروسي دسته‌جمعي، شيوه ممکن کردن ازدواج با د

كعبعلي در ميان 47 دامادي است كه در مراسمي كاملا مردانه؛ عروسي خود را جشن مي‌گيرد؛ عروس‌ها نيز چند روز بعد، چنين مراسمي را برگزار مي‌كنند.ازدواج‌هاي سنتي در امارات به شدت هزينه‌برند.تا امروز، حدود هفتاد عروسي دسته‌جمعي برگزار شده كه اين شيوه ممكن كردن ازدواج با دختران اماراتي، داراي چهار تا سيصد نفر داماد بوده است.

مراسم با چراغاني محل جشن و گروهي كه سرود ملي مي‌خواندند، آغاز شد و ميز شامي شاهانه. دامادها لباس‌هاي رسمي اعراب را در بر كرده‌اند و عروس‌ها مي‌دانند كه ايجادكننده موجي از بحران هويت در امارات هستند. به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، «نيويورك‌تايمز» در گزارشي نوشت: آقاي كعبعلي نيز در ميان 47 دامادي است كه در مراسمي كاملا مردانه؛ عروسي خود را جشن مي‌گيرد؛ عروس‌ها نيز چند روز بعد، چنين مراسمي را برگزار مي‌كنند. اين، صحنه‌اي شگفت، اما با تفاسير بسيار است. در اين ملت پنج ميليون نفري كه تنها 10 درصد آنان اهالي بومي هستند، جنگ براي موجوديت فرهنگي با «من» آغاز مي‌شود. امارات عربي متحده از بسياري جهات، مدلي براي رشد و توسعه دولت‌هاي عربي است. خارجيان هنوز هم در جستجوي پول به آنجا وارد مي‌شوند كه رشد اقتصادي امارات را بالا نگه داشته است. اين رشد سريع بر فرهنگ اماراتي‌ها هم تأثير گذاشته، به ويژه با توجه به ازدواج تعداد زيادي از اماراتي‌ها با مليت‌هايي غير از خودشان و در خارج از كشور. البته به طور مشابه، درصد طلاق نيز به شدت افزايش يافته و به حدود 46 درصد رسيده است. «عبدالرشيد الزهمي»،‌ مديركل بنياد ازدواج امارات مي‌گويد: بوميان كشور امارات، هم‌اكنون تنها 10 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند و اگر آنان را به ازدواج و بچه‌دار شدن وادار نكنيم، از بين خواهيم رفت. اما ازدواج‌هاي سنتي در امارات به شدت هزينه‌برند. 20 تا 50 هزار دلار، تنها براي يك مراسم معرفي كه بسياري دامادها معتقدند، حدود هزار تا دو هزار ميهمان خواهند داشت. حتي عده‌اي با قرض پول، سال‌ها خود را تحت فشار قرار مي‌دهند. براي فردي چون كعبعلي 27 ساله كه به عنوان يك پليس، تنها ماهي 2000 دلار درآمد دارد، ازدواج با زني محلي غيرممكن است؛ بنابراين، براي جلوگيري از اين مخارج سنگين، بسياري از اماراتي‌ها، ترجيح مي‌دهند با خارجي‌ها ازدواج كرده و يا ازدواج خود را به تأخير بيندازند. در مقابل، چند سال پيش، دولت مراسم‌هاي كاملا مردانه جمعي را رسم كرده كه مخالف سنت مراسم هم‌زمان و مجزاي مردان و زنان در يك عروسي بود. علاوه بر اين، بنياد ازدواج را نيز تأسيس كرد كه تا 20 هزار دلار به مرداني كه با زنان اماراتي ازدواج كنند، كمك مي‌كند. دولت همچنين در سال‌هاي اول ازدواج، به زوج‌ها جلسات مشاوره نيز ارائه مي‌دهد. البته بايد گفت، افرادي كه با خارجي‌ها ازدواج كرده يا طلاق مي‌گيرند، مشمول خدمات اين بنياد نيستند. مبلغ در دو قسط، نيمي پيش از ازدواج و نيمي چند ماه پس از آن به زوج پرداخته مي‌شود. از زمان آغاز اين طرح در سال 1992 عروسي‌هاي دسته‌جمعي محبوب شده‌اند و تعداد متقاضيان اين كار از 3547 نفر در سال 1993 به 4862 نفر در سال 2004 رسيده است. دولت، سالانه بودجه‌اي 70 ميليون دلاري به اين بنياد مي‌دهد و تا امروز، حدود هفتاد عروسي دسته‌جمعي برگزار شده كه عروسي دسته‌جمعي، شيوه ممكن كردن ازدواج با دختران اماراتي، داراي چهار تا سيصد نفر داماد بوده است. مردان اماراتي كه معمولا براي تحصيل به خارج مي‌روند، معمولا با يك زن در آن سوي آب‌ها ازدواج مي‌كنند. با ادامه تحصيل و ورود بازار كار، تمايلات آنان نيز تغيير پيدا كرده و ازدواج را به تأخير مي‌اندازند. زنان نيز معمولا با ادامه تحصيل از فكر ازدواج بيرون مي‌آيند و با گذر ساليان متمادي تحصيل، شانس ازدواج را از دست مي‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، «نيويورك‌تايمز» در گزارشي نوشت: آقاي كعبعلي نيز در ميان 47 دامادي است كه در مراسمي كاملا مردانه؛ عروسي خود را جشن مي‌گيرد؛ عروس‌ها نيز چند روز بعد، چنين مراسمي را برگزار مي‌كنند.
اين، صحنه‌اي شگفت، اما با تفاسير بسيار است. در اين ملت پنج ميليون نفري كه تنها 10 درصد آنان اهالي بومي هستند، جنگ براي موجوديت فرهنگي با «من» آغاز مي‌شود. امارات عربي متحده از بسياري جهات، مدلي براي رشد و توسعه دولت‌هاي عربي است.

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *