رفتن به نوشته‌ها

قرنطینه علاوه بر مشکلات فوایدی هم برای خانواده ها داشته …

یک دکترای روانشناسی درباره نکات مثبت قرنطینه اجباری گفت: بخشی از تمام مشکلاتی که به علت قرنطینه ایجاد شده به نقاط مثبت این توفیق اجباری باز می گردد و این دو از یکدیگر تفکیک نشده است. اکثر افراد فرصت طولانی مدت درکنار هم بودن را نداشتند وکرونا باعث شده اشخاص درکنارهم قرار گیرند و این درکنار هم بودن باعث شده تا اشکالات و مشکلات آنان نمایان شود و ما را از فضای توهمی که گاهی اوقات در روابطمان ایجاد و فکر می کردیم همه چیز ایده آل و خوب است دور کرده است. به دلیل نبود فرصت کافی برای کنار هم بودن در حالت دوری و دوستی زندگی می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: اما درحال حاضر یکی از نکات مثبت قرنطینه این است که فرصت کافی برای درکنار هم بودن را پیدا کرده ایم و باید حداکثر استفاده را از این موهبت برای حل مشکلاتی که نمود پیدا کرده است داشته باشیم. تا به حال واقعیات درونی همدیگر را ندیده بودیم و حال در زمان قرنطینه این واقعیات برای ما نمایان شده است و به مشکل برخورد کردیم درواقع باید هرچندوقت یکبار نگرشی در درون خود و رفتارهایمان داشته باشیم تا به امروز به دلیل نبود وقت کافی مشکلات خود را در شرایط واقعی زندگی ندیده بودیم. این قرنطینه باعث شده تا با داشتن زمان کافی مشکلات خود و روابطمان را با دقت مورد بررسی قرار دهیم و چون تا پیش از این به دلیل نبود وقت توجهی به مشکلات نداشتیم شرایط فعلی برایمان ناملموس بوده است اما این قرنطینه زمان خوبی است تا مشکلات خود را مورد بررسی و رفع کنیم.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: خانواده ها در این روزها می توانند با برگزاری جلسات خانوادگی بین اعضای خانواده مشکلات پیش آمده را رفع کنند و والدین به فرزندان خود نزدیک تر و از دغدغه های آنان باخبر شوند همین نکته مثبت قرنطینه است که فرصت حرف زدن درمورد مشکلات و پیدا کردن راه حل برای آن مشکل را داریم. پیش از این مشکلات در زندگی ما وجود داشته است و ما به دلیل نبود وقت کافی متوجه آن مشکلات نمی شدیم . درواقع کرونا و قرنطینه اجباری باعث نمایان شدن مشکلات شده است و راه حل درست این است که الان به دنبال رفع این مسائل و اختلافات خانوادگی باشیم .

رکنا

منتشر شده در اخبار بهداشت خانوادهاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *