رفتن به نوشته‌ها

تراکم جمعيتي جوانان مجرد کشور يکي از چالش هاي پيش روي جوانان

 


وي در ادامه به تعداد 12 میلیونیجوانان مجرد کشور اشاره کرد و گفت:‌ در سال گذشته 840 هزار نفر ازدواج کرده اند وپيش بيني مي شود در سال جاري اين تعداد به 900 هزار نفر برسد.

حاج علي اکبري ،تراکم جمعيتي جوانان مجرد کشور را يکي از چالش هاي پيش روي جوانان عنوان کرد وگفت:‌ در شرايط فعلي بايد حداقل سالانه حدود دو ميليون نفر ازدواج کنند تا در اينزمينه آراميش خاطري ايجاد شود.

وي با بيان اينکه ازدواج سالانه دو ميليون نفردر کشور نيز حداقل خواسته سازمان ملي جوانان است ، گفت:‌ به يک بسيج همگاني براي حلمسئله ازدواج جوانان نياز داريم تا شعار ازدواج آگاهانه ، آسان و پايدار در کشور بهتحقق برسد.

معاون رييس جمهوري تاکيد کرد:‌ اين آگاهي بايد به خانواده ها دادهشود که در شرايط فعلي چه نقشي را بايد ايفا کنند.

حاج علي اکبري به چالش هايپيش روي ازدواج جوانان نيز اشاره کرد و گفت:‌ بر خلاف تصور خيلي ها که گمان مي کنندازدواج رابطه تنگاتنگي با شرايط اقتصادي زوجين دارد ، ايجاد تسهيلات فرهنگي واجتماعي آسان همچون مسئله مهريه ، جهزيه و … بيش از شرايط اقتصادي جوانان درازدواج آنان تاثيرمي گذارد در حالي که هيچ الزام عقلي و شرعي پشت آن قرار ندارد.

**
جامعه فاصله سني سه ساله بين زوجين را پذيرفته است

معاون رييس جمهوري بهرده سني مطلوب براي تشکيل خانواده نيز اشاره کرد و گفت:‌ هرگاه فرد در شرايط جنسي ،جسمي ، عقلي و مهارتي مطلوبي قرار داشته باشد مطلوب است که ازدواج کند اما به طورکلي و کارشناسي شده بهترين سن ازدواج براي دختران از سن 18 تا 24 سالگی و پسران ازسن 21 تا 27 سالگی است.

به گفته حاج علي اکبري ، تحقيقات آماري در جامعه ايراننشان مي دهد که مردم سه سال تفاوت سني ميان مرد و زن را مناسب ترين فاصله سني ميانزوجين مي دانند اما نبايد فراموش کرد که بسياري از زوجين با وجود تفاوت سني متغيير،زندگي مطلوبي دارند.

وي به اشتغال جوانان به عنوان يکي از ابزار تسهيل کنندهازدواج اشاره کرد و گفت:‌ در جهت تسهيل شرايط ازدواج بايد به ‌مشاغل دانشجويي که هماکنون به عنوان مشاغل نيمه حرفه اي به آن نگريسته مي شود، تغيير اساسي ايجاد کنيم وتعاوني هاي جوانان ، کارگاه هاي کوچک و زودبازده دراين جهت مي تواند کمک خوبي دراين زمينه باشد.

معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ملي جوانان با اشاره به ناتوي فرهنگي اعلام کرد: اصلی ترين راهبرد دشمن ايران و انقلاب اسلامي ، مبارزه با کانون خانواده و گسترش بيبند و باري در بين جوانان است .

  حجت الاسلام والمسلمين “محمد جواد حاج علي اکبري” درگفت وگو باايونا با بيان اين مطلب افزود: بدخواهان انقلاب اسلامي تلاش مي کنند با تهاجمفرهنگي و گسترش بي بند و باري، ذائقه جوانان ايراني را براي تشکيل خانواده تغييردهند.

معاون رييس جمهوري تصريح کرد:‌ دامن زدن به مشکلات و شرايط ازدواج درجامعه از جمله حربه هاي ناتوي فرهنگي بر عليه کشورمان است که باتوجه به اين مسئلهبه نظر مي رسد بايد مسئله ازدواج درايران دوباره مورد بررسي کارشناسان حوزه جوانانو سياستگذاران و مسوولان امر قرار گيرد.

معاون رييس جمهوري بهرده سني مطلوب براي تشکيل خانواده نيز اشاره کرد و گفت:‌ هرگاه فرد در شرايط جنسي ،جسمي ، عقلي و مهارتي مطلوبي قرار داشته باشد مطلوب است که ازدواج کند اما به طورکلي و کارشناسي شده بهترين سن ازدواج براي دختران از سن 18 تا 24 سالگی و پسران ازسن 21 تا 27 سالگی است. ….
 

 

 

منتشر شده در اخبار کودکان و جوانانازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *