رفتن به نوشته‌ها

آيين‌نامه قانون تسهيل ازدواج جوانان تدوين شده است

وي با تاكيد بر لزوم روان‌سازي ساختار‌هاو قوانين كشور گفت: بايد از ظرفيت‌هاي قانوني كشور براي تسهيل ازدواج جواناناستفاده شده و خلا‌ء‌هاي موجود و موانع ساختارهاي اداري بر طرف شود. هم اكنون قانونتسهيل ازدواج جوانان در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و آيين‌نامه اجرايي اين قانونتدوين و در مسير تصويب قرار دارد.

علي‌اكبري ادامه داد: اين قانون ظرفيتمطلوبي دارد، اما قابل تكميل است و انتظار مي‌رود كه با همكاري مجلس، اين قانونتكميل و در مراحل اجرايي قرار گيرد. بخشي از اقدامات مرتبط با اين قانو،ن قبل ازتدوين آيين نامه عملياتي شده و همچنين برنامه ملي ساماندهي ازدواج جوانان واولويت‌هاي فرهنگي اين برنامه به تصويب شوراي عالي جوانان رسيده است.

رييس سازمان ملي جوانان، اشتغال و مسكن رااز موانع ديگر ازدواج جوانان اعلام كرد و با اشاره به ضرورت توليد شغل انبوه دركارگاه‌هاي بزرگ و كوچك، تصريح كرد: در كنار اين اهتمام، نياز به آموزش مهارت‌هايشغلي به جوانان نيز احساس مي‌شود. سيستم آموزش عمومي كشور در مقطع دبيرستان،پاسخگوي مهارت‌هاي شغلي جوانان نيست و از اين رو لازم است كه تحولات ساختاري در اينحوزه محقق شود. آموزش عالي كشور با بازار كار هماهنگ نيست و اين در حالي است كهبايد آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي مهارتي را كه هماهنگ با بازار كار است، گسترش دهند.

وي بر ضرورت طراحي مسكن انبوه با مدل‌هايكوچك به صورت تملكي و استيجاري براي آغاز زندگي مستقل زوج‌هاي جوان تاكيد كرد وافزود: براي رفع مشكل مسكن جوان، موضوعاتي از قبيل ارايه زمين و مسكن‌هاي موقت هممطرح شده است كه نمونه‌اي از مسكن‌هاي موقت در دوران دانشجويي محقق مي‌شود. مي‌توانمجموعه‌هايي بزرگ با سازه‌هاي سبك و ارزان اما مستحكم را ايجاد كرد كه زوج‌هاي جوانزندگي خود را آغاز و اجاره مختصري براي آغاز زندگي پرداخت كنند.

معاون رييس جمهور ورييس سازمان ملي جوانان در جلسه‌ بررسي وضعيت ازدواج جوانان، بر ضرورت پذيرشخانواده‌هاي نيمه مستقل در ابتداي راه زندگي مشترك زوج‌هاي جوان از سوي خانواده‌ها،جامعه و جوانان تاكيد كرد.

به گزارش ایونا ،  حجت‌الاسلام حاج علي اكبري، ادعاي شكل‌گيري خانواده‌هاي تمام مستقلدر ابتداي راه‌ زندگي مشترك زوج‌هاي جوان را مانعي بزرگ برشمرد و اظهار كرد: باتوجه به واقعيت‌هاي جامعه، ذهنيت‌هاي عمومي اجتماع و شرايط خود جوانان بايدشكل‌گيري خانواده‌هاي نيمه مستقل را بپذيريم و شرايط ازدواج بهنگام را فراهم كنيم،تا جوانان براي شكل‌گيري زندگي مستقل زمان كافي داشته باشند. در اين فاصله لازم استكه ارتباطات زوج‌هاي جوان از سوي خانواده‌ها به رسميت شناخته شود.

منتشر شده در اخبار ازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *