رفتن به نوشته‌ها

افزایش ۶۶ درصدی آمار خودکشی 

 

💢بررسی آمارهای خودکشی زنان و مردان ایرانی در ۵ سال گذشته نشان می‌دهد آمار خودکشی زنان در ایران طی ۵ سال ۶۶ درصد رشد داشته است.

خبرآنلاین به نقل از دکتر مجید ابهری، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی گزارش کرد که بررسی آمارهای مندرج در سالنامه آماری کشور در بخش امورقضایی و پرونده‌های حوزه‌ استحفاظی نیروی انتظامی نشان می‌دهد در ۵ سال گذشته آمار خودکشی زنان ۶۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این آمار پرونده‌های اقدام به خودکشی در حوزه‌های استحفاظی نیروی انتظامی طی ۵ سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱ درصدی در میان مردان داشته است. در پرونده‌های مربوط به فوت‌شدگان خودکشی که در نیروی انتظامی تشکیل شده است، در سال ۱۳۹۰ در مجموع مردان و زنان ۲۴۶۲ مورد فوت ثبت شده است که این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۳۲۴۳ رسیده است.

پیش از این روزبه کردونی مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار گفته بود که آمار‌ها نشان می‌دهد در ایران آمار خودکشی در مردان مجرد بیشتر از مردان متاهل و برخلاف آمارهای جهانی در زنان متاهل بیش از زنان مجرد است، به ویژه آمار خودکشی در ۵ سال ابتدایی زندگی مشترک بیش از دیگر سالهاست.

طاهره باغانی، روانشناس متخصص در زمینه خودکشی، از سهولت دسترسی به وسایل خودکشی در ایران انتقاد کرد و گفت: «بیشترین اقدام به خودکشی در بین جمعیت زیر ۲۰ سال اتفاق می‌افتد این در حالیست که سهولت دسترسی به وسایل خودکشی، لزوم نظارت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.»

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار زناناخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *