رفتن به نوشته‌ها

میر محمد صادقی … هر مشاوری توان و صلاحیت مشاوره ازدواج را ندارد

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت طلاق در کشور گفت: با توجه به آمارهای به دست‌آمده در سال ۹۵ خوشبختانه باید اعلام کنیم که سیر صعودی طلاق در کشور متوقف شده است. این نشان‌دهنده آن است که یک جامعه پویا می‌تواند خود را در برابر آسیبی چون طلاق تنظیم کند. این کاهش آمار نشان می‌دهد؛ جوانان ما در چند سال اخیر به هزینه‌های طلاق بیشتر توجه می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت ازدواج در روستاها و شهرهای کوچک گفت: قواعد ازدواج در روستاها و شهرهای کوچک کمی با شهرهای بزرگ متفاوت است، اما از نظر عاطفی فرقی نمی‌کند. با توجه به این توضیحات باید اعلام کنیم که فرهنگ ازدواج در روستاها در حال نزدیک شدن به شهرها است و باید در خصوص آموزش‌‌های قبل از ازدواج در روستاها هم فعالیت‌های بیشتری کرد. شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های آموزش همگانی در خصوص ازدواج است که باید از این پتانسیل استفاده کرد.

همچنین در خصوص آموزش‌های قبل از ازدواج افزود: مشاوره در خصوص ازدواج یک موضوع پیچیده است و هر روانشناسی نمی‌تواند؛ صلاحیت مشاوره دادن را داشته باشد به خصوص افرادی که خودشان در زندگی مشترک‌شان مشکل دارند. این نشان می‌دهد که مردم برای مراجعه به مشاور حتما باید تحقیق کنند.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار ازدواجاخبار خانوادهاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *