رفتن به نوشته‌ها

مشکلات جنسی هشداری درباره بیماری قلبی است

به گفته دکتر پیتر چون ییپ تونگ که سرپرستی این گروه تحقیق را بر عهده داشت، بروز مشکلات نعوظی باید علامت خطری برای مبتلایان و پزشکان باشد. به گفته او سطح بالای قند خون باعث التهاب سطح داخلی عروق و تصلب شرائین در رگ های کرونر قلب و آلت تناسلی مردان می شود.

 دکتر رابرت کلونر، استاد دانشکده پزشکی “کِک” در دانشگاه جنوب کالیفرنیا با مهم دانستن نتیجه این تحقیق گفت: “مردان باید مشکلات نعوظ را پیام آور واقعی ابتلا به تصلب شرائین عروق کرونر قلب بدانند.” درمان دارویی در تحقیق جداگانه ای که در چهار مرکز پزشکی در ایتالیا انجام شد، محققان سیصد مرد را مورد آزمایش قرار دادند. همه این افراد به بیماری دیابت مبتلا بودند و در مراحل اولیه بیماری قلبی قرار داشتند. یکصد و 18 تن از این افراد علاوه بر این دو مشکل، به مشکلات نعوظ هم مبتلا بودند.

 در طول دوره چهار ساله این تحقیق مشخص شد احتمال بروز سکته قلبی یا یک مشکل جدی قلبی در این افراد دو برابر بیشتر از سایر اعضای گروه بود. در این حال، احتمال بروز سکته قلبی در آن دسته از بیمارانی که داروهای کاهش دهنده کلسترول خون مصرف می کردند و یا این که دچار مشکلات نعوظ نبودند، تا یک سوم کمتر بود. محققان همچنین سعی کردند رابطه مصرف داروی وایاگرا که برای مقابله با مشکلات نعوظ مصرف می شود را با کاستن از خطر بروز سکته قلبی بررسی کنند.

 هر چند تاثیر این دارو در کاهش موارد ابتلا به سکته قلبی مثبت به نظر می رسد اما تعداد مصرف کنندگان این دارو در گروه مورد مطالعه به اندازه ای نبود که محققان بتوانند نتیجه گیری درستی انجام دهند.

محققان می گویند خطر ابتلا به بیماری قلبی در مردان دیابتی که مشکل نعوظ دارند، جدی است.

به گزارش محققان دانشگاه چینی هنگ کنگ، مردان مبتلا به دیابت که دچار این مشکل هستند، دو برابر بیشتر از سایر بیماران دیابتی در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

 به گفته آنها علت این مشکل می تواند آسیب دیدگی دیواره عروق به خاطر افزایش میزان قند خون باشد. پزشکان می گویند مردانی که دچار مشکل نعوظ هستند حتما باید به پزشک مراجعه کنند. به گزارش مجله کالج آمریکایی قلب، محققان دانشگاه چینی هنگ کنگ در تحقیقات خود در پی بررسی اهمیت توجه به مشکلات نعوظ به عنوان تشخیص زودهنگام بیماری های قلبی بودند.

 تحقیقات پیشین بیانگر بروز مشکلات جنسی در مردان مبتلا به دیابت نوع دوم به مدت سه سال پیش از ابتلای آنها به مشکلات قلبی بود. برای بررسی این موضوع، محققان تحقیقاتی را بر روی بیشتر از 2300 مرد انجام دادند. یک چهارم این افراد به مشکلات نعوظ مبتلا بودند. سابقه ابتلا به بیماری قلبی یا سکته قلبی در هیچ کدام از آنها وجود نداشت.

 از این تعداد، بیش از 120 تن در طول یک دوره چهار ساله دچار سکته قلبی یا مبتلا به بیماری های قلبی شدند. احتمال حضور مردان مبتلا به مشکلات نعوظی در این گروه دو برابر بیشتر از سایر افراد مورد آزمایش بود.

منتشر شده در مقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *