رفتن به نوشته‌ها

ايدز در پيوند كليه، خانواده‌اي را متلاشي كرد

پرونده پدري كه متهم است با وجود اطلاع‌ از بيماري ايدز فرزندش، اقدام به فروش كليه وي كرده، با توجه به فوت گيرنده كليه و همچنين مبتلا شدن همسر و فرزندش به اين بيماري، با صدور قرار مجرميت به دادگاه ارسال شد.

 قاضي ابوالحسن رضايي در توضيح اين پرونده به ايسنا گفت: يك مهندس هوا و فضاي 34 ساله به علت بيماري كليوي تقاضاي پيوند مي‌كند و فردي جهت اهدا معرفي مي‌شود. وي با بيان اين‌كه دهنده و گيرنده كليه آزمايشات متعدد و لازم را انجام مي‌دهند، گفت: دهنده كليه مبتلا به بيماري ايدز بوده اما اين موضوع را كتمان مي‌كند و پدر كليه دهنده نيز با وجود اطلاع از موضوع، پول كليه را به مبلغ 20 ميليون ريال دريافت مي‌كند و ظاهرا برادر كليه‌دهنده به جاي وي كه مبتلا به ايدز بوده، آزمايش‌هاي لازم را مي‌دهد و در نهايت پيوند انجام مي‌شود.

 رضايي افزود: بعد از گذشت 2 ماه از پيوند، گيرنده كليه، تب شديد ‌كرده و از اهداكننده شكايت مي‌كند اما در نهايت فوت ‌مي‌كند، همسرش نيز مبتلا به ايدز شده و در حال فوت است و كودك اين زوج نيز به بيماري كليوي مبتلا است.

 بازپرس شعبه ششم دادسراي جرايم پزشكي افزود: برادر اين كليه دهنده متهم به معاونت در قتل است كه در حال حاضر متواري است. پدر اين فرد نيز كه از ابتلاي فرزندش به بيماري ايدز آگاه بوده و اقدام به دريافت پول كرده، به اتهام معاونت در قتل بازداشت و پرونده وي با صدور قرار مجرميت به دادگاه ارسال شده است.

منتشر شده در اخبار بهداشت خانوادهاخبار حوادث خانوادهاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *