رفتن به نوشته‌ها

اصلاح طرح تشكيل شوراي عالي خانواده

بر اين اساس ، دبير خانه اين شورا در محل نهاد رياست جمهوري تشكيل و هزينه‌هاي مربوطه در سال اول از محل رديف هزينه‌هاي پيش بيني نشده و در سال‌هاي بعد در بودجه سالانه نهاد رياست جمهوري پيش بيني خواهد شد. نمايندگان مجلس در اين مصوبه همچنين در بندهاي ماده واحده اين طرح مواردي را اصلاح كردند.

مقرر شد با هدف ارتقاي بهره وري و دفاع از حقوق زنان شوراي عالي خانواده بر فعاليت‌هاي نهادهاي مسوول در حوزه زنان و خانواده اعم از دولتي و غير دولتي نظارت كند. همچنين اين شورا موظف شد تدابير لازم را در زمينه امور فرهنگي آموزشي و تبليغي براي تسهيل امر ازدواج و تحكيم بنياد خانواده ، پاسداري از منزلت آن و استواري روابط خانوادگي پيشنهاد دهد.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح تشكيل شوراي عالي خانواده را جهت تامين نظر شوراي نگهبان اصلاح كردند. به گزارش ایونا ، نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني روز چهارشنبه به بررسي طرح تشكيل شوراي عالي خانواده اعاده شده از سوي شوراي نگهبان پرداختند و آن را با اصلاحاتي تصويب كردند.

بر اساس اصلاحيه امروز نمايندگان مجلس، شوراي عالي خانواده از 20 عضو به 15 عضو يافت .

بر اين اساس ، شوراي عالي خانواده به رياست رييس جمهوري يا معاون اول و عضويت وزير علوم ، بهداشت، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامي ، رفاه و تامين اجتماعي ، كشور، ، كار و امور اجتماعي ، رييس سازمان تربيت بدني ، رييس سازمان صدا و سيما ، رييس سازمان ملي جوانان ، رييس مركز امور زنان و خانواده ، نماينده قوه قضائيه و سه نفر از نمايندگان مجلس از كميسيون‌هاي فرهنگي ، اجتماعي و قضايي و حقوقي به عنوان ناظر خواهد بود.

منتشر شده در اخبار خانوادهاخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *