رفتن به نوشته‌ها

خودکشی ، طلاق و فرار عوامل آسیب زنان

وي گفت: آموزشهاي مهارت زندگي از طريق ‪ ۴۹۱كانون فرهنگي و اجتماعي زنان كشور امسال با قوت دنبال مي‌شود. ساساني گفت: پارسال به خاطر كمبود اعتبارات برخي از طرحهاي امور زنان و خانواده در كشور حركت كند داشت كه امسال با همراهي استانداران و تاكيد وزير كشور به تخصيص بيست و پنج صدوم درصد بودجه جاري ادارات به امور زنان فعالانه‌تر دنبال مي‌شود.

 وي افزود: پارسال هجده ميليارد ريال نيز با مشاركت مركز امور زنان ايران براي اجراي طرحهاي زنان در استانها سرمايه‌گذاري شد. وي، آسيبهاي عمده شناسايي شده زنان را خودكشي ، طلاق و فرار دختران از منزل عنوان كرد و گفت: خودكشي زنان درپنج استان كشور شامل ايلام، كردستان، كرمانشاه، لرستان و همدان با اولويت بيشتر مطرح است.

وي‌گفت: گسست در خانواده و طلاق نيز با رشد در استانها همراه‌است كه استان تهران در اين آسيب صدرنشين است. وي ابراز اميدواري كرد: استانداران كشورباهمياري موثر دفاترامور بانوان بستر اشتغالزايي و ازدواج، تقويت مشاوره و گسترش فضاهاي رفاهي و تفريحي بانوان را در دستور كار قرار دهند .

” فرشته ساساني ” مديركل دفتر امور زنان و خانواده وزارت كشور گفت: ‪ هفتاد درصد تامين سلامت اجتماعي كشور وابسته به سلامت اجتماعي زنان است.

 به گزارش ایونا ، “فرشته ساساني” عصر روز گذشته در حاشيه اجلاس زنان غرب كشور در شهر مهاجران گفت : زنان نيمي از جمعيت كشور را شامل مي‌شوند كه به صورت غيرمستقيم نيز در سلامت اجتماعي همراهان و فرزندان تاثبر گذارند. وي افزود: وزير كشور در اجلاس هشتم كشور در اسفند ماه پارسال استراتژي دفتر بانوان اين وزارتخانه را تامين و ارتقاي سلامت اجتماعي اعلام كرد.

وي گفت: مباحث آسيب زا و مشكلات زنان‌دردفاتر زنان وخانواده استانداريهاي كشور شناسايي و تدوين شده و راهكارهاي مهار آن با رويكرد تعميق باورهاي ديني،توانمندسازي و كنترل اسيب در اجلاسهاي منطقه‌اي در حال نهايي شدن است. وي‌افزود: با همكاري پژوهشكده دانشگاه تهران طرح ايمن‌سازي خانواده نهايي شده و شش اولويت در مهارت آموزي متناسب با شهروند مسلمان ايراني طراحي و در كتابي گردآوري شده است.

منتشر شده در اخبار زنانزنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *