رفتن به نوشته‌ها

عشق به سرباز انگليسي جان دختر جوان عراقي را گرفت

عبدالقادر علي که خون جلوي چشمانش را گرفته بود با فشار پاهايش روي گلوي رند سبب حفه شدن وي مي شود . پس از اين کار چاقو خواسته و شروع به پاره پاره کردن بدن نحيف رند مي کند .
پدر رند پس از اين جنايت به همسايگاني که در اطراف خانه جمع شده بود با فرياد مي گويد که به خاطر حفظ آبروي خود اين کار را کرده است .
عبدالقادر علي دوساعت پس از دستگيري به دليل قتل ناموسي آزاد مي شود ، زيرا اين گونه قتلها در عراق براي هر مردي افتخار محسوب مي شود و هيچ گونه قانوني براي اينگونه موارد قتل وجود ندارد.
اين دختر 17 ساله که ناپاک و ننگ خانواده ناميده شد بدون هيچ گونه مراسم تدفيني به خاک سپرده شد .

تنها جرم اين دختر عراقي که ماه گذشته کشته شد و به طور داوطلب در کمک به خانواده هاي نيازمند شرکت داشت داشتن روياهاي عاشقانه نسبت به يک سرباز انگليسي مسيحي که در آنجا متجاوز و دشمن ناميده مي شود و جرات صحبت با وي در ملاعام بود .
زينب دوست صميمي رند که از جريان عشق اين دختر عراقي به پل سرباز انگليسي آگاه بود گفت که رند تنها چند بار به طور علني در محل کار خود با پل که وي نيز در آنجا به وظايف صلح باني مشغول بود ،ملاقات کرد .
طبق اعلام کميته امنيتي بصره چند سال گذشته 133 زن در بصره کشته شدند که 47 تن از آنها در جريان قتلهاي ناموسي جان خود را از دست دادند که از اين تعداد تنها سه پرونده به محکوميت مرگ منجر شد .

به گزارش روزنامه آبزرور – اين دختر 17 ساله که رند عبدالقادر نام داشت و دانشجوي زبان انگليسي در دانشگاه بصره بود، 5 ماه پس از آشنايي با پل ، سرباز 22 ساله انگليسي در جنوب عراق قرباني سوء ظن و بدرفتاري پدر و برادرانش شدو پرونده قتل وي نيز مانند دهها مورد قتل ناموسي ديگر در اين شهر بدون محاکمه بسته شد .
اين قتل زماني اتفاق مي افتد که پدر رند توسط دوستي همکاري نزديکي با پليس دارد آگاه مي شود که دخترش با يک سرباز انگليسي در يکي از اماکني که هر دو به عنوان داوطلب کار مي کنند ديده شده است .
وي پس از اطلاع از اين رابطه ، بلافاصله به منزل مي رود تا از دخترش درباره صحت خبر توضيح بخواهد اما وي بدون توجه به التماسهاي همسرش و گريه و زاري رند که از ترس و اضطراب نتوانسته بود به سوال پدرش پاسخ بدهد به اتاقش رفته و وي را به باد کتک مي گيرد .
مادر رند که نتوانسته بود جلوي ضرب و شتم شوهرش را بگيرد از برادران رند کمک مي خواهد که آنها نيز پس از شنيدن ماجرا نه تنها کمکي به نجات خواهر خود نمي کنند بلکه در قتل رند مشارکت مي کنند .

منتشر شده در اخباراخبار حوادثزنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *