رفتن به نوشته‌ها

مهریه جالب یک زن

وي به قاضي گفت: شوهرم بيماري اعصاب دارد و قرص مصرف مي‌كند. اما خانواده‌اش قبل از ازدواج اين موضوع را از من پنهان كردند. من با همسرم در يك كتابخانه عمومي آشنا شدم او مشغول خواندن يكي از كتاب‌هاي دكتر شريعتي بود. چون خودم هم به نوشته‌هاي دكتر شريعتي علاقه‌مند هستم در مورد كتاب‌ها از او سوال كردم و همين موضوع باعث آشنايي ما شد.

 اين زن جوان ادامه داد: بعد از 5 ماه احمد به همراه خانواده‌اش به خواستگاري‌ام آمدند، فكر مي‌كردم پسر خوبي است و در كنار او خوشبخت خواهم بود. به همين خاطر پاي سفره عقد نشستيم. از آنجا كه من به خاطر اعتقاداتم كتاب‌هاي دكتر شريعتي را دوست دارم، يك دوره كتاب‌هاي دكتر شريعتي را به عنوان مهريه‌ام تعيين كردم و شوهرم پذيرفت. اين زن در ادامه گفت: آقاي قاضي‌! امروز كه به دادگاه آمده‌ام باز هم اعتقاد دارم كه پول خوشبختي نمي‌آورد و نبايد طلا و سكه به عنوان مهريه تعيين شود.

 وي ادامه داد: يك ماه بعد متوجه شدم كه شوهرم بيماري اعصاب دارد و قرص مصرف مي‌كند. در خانه او امنيت نداشتم وقتي عصباني مي‌شد همه وسايل خانه را مي‌شكست. حتي چندين بار با چاقو مرا تهديد به مرگ كرد. ديگر نمي‌توانستم با او زندگي كنم به همين خاطر تصميم گرفتم درخواست طلاق بدهم و از او جدا شوم. از ترس جانم به خانه پدرم رفتم و حالا تصميم دارم از او جدا شوم. اما ابتدا مهريه‌ام را درخواست مي‌كنم. بعد از اظهارات اين زن جوان، قاضي دادگاه خانواده پس از تكميل تحقيقات حكم داد تا مرد مهريه همسرش را بپردازد. از آنجا كه مبلغ يك دوره كتاب‌هاي دكترعلي شريعتي حدود 50 هزار تومان است مرد بايد اين مبلغ را به همسرش بپردازد. اما زن جوان به اين راي اعتراض كرد و از دادگاه خواست تا همسرش به جاي پول، كتاب‌ها را برايش تهيه كند.

 به همين دليل پرونده با اعتراض زن جوان به شعبه 45 دادگاه تجديد نظر فرستاده شد و قضات دادگاه راي دادند كه مرد بايد يك دوره كتاب‌هاي دكتر علي شريعتي را براي همسرش تهيه كند، و در صورتي كه مرد بتواند ثابت كند امكان تهيه اين كتاب‌ها نيست، معادل آنها پول پرداخت كند . به گزارش خبرنگار ما، اين حكم قطعي و براي اجراي آن به مجتمع قضايي خانواده 2 ارسال شد .

از آنجا كه مبلغ يك دوره كتاب‌هاي دكترعلي شريعتي حدود 50 هزار تومان است مرد بايد اين مبلغ را به همسرش بپردازد. اما زن جوان به اين راي اعتراض كرد و از دادگاه خواست تا همسرش به جاي پول، كتاب‌ها را برايش تهيه كند .

 به گزارش ایونا ، دادگاه حكم داد تا عجيب‌ترين مهريه يك زن پرداخت شود . اين زن به خاطر اعتقادات خاص خود در زمان عقد از مهريه‌هاي طلا چشم پوشيد و از شوهرش خواست تا يك دوره كتاب‌هاي دكتر شريعتي را به عنوان مهريه‌اش ثبت كند. اما زندگي آنها سه سال بيشتر دوام نياورد و زن جوان مهريه عجيبش را به اجرا گذاشت . بنا بر اين گزارش، چندي قبل زن جواني به دادگاه خانواده (2)تهران مراجعه كرد و درخواست طلاق از شوهرش را داد.

منتشر شده در اخبار زناناخبار مهریه

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *