رفتن به نوشته‌ها

ميزان طلاق در سال 86 كاهش يافت

وي ادامه داد: سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي برنامه ها و اقدامات خود را در سال 87 اعلام كردند از جمله بنياد شهيد و امور ايثارگران،‌ كميته امداد امام خميني،‌سازمان هلال احمر ،‌ جهاد دانشگاهي ،‌وزارت بهداشت و درمان‌،‌ سازمان تبليغات اسلامي برنامه‌‌هاي خود را مطرح كردند .

 نماينده مركز امورزنان در ستاد ساماندهي امور جوانان افزود: سازمان ملي جوانان نيز به نوبه خود برنامه‌‌هايي براي ازدواج جوانان در نظر دارد . به گفته صادقي برگزاري نشست توجيهي درباره ازدواج براي گروه‌هاي مرجع از جمله اقداماتي است كه سازمان ملي جوانان قصد برگزاري آن را دارد چراكه اين نشست باعث مي شود تا مسئولان توجه خاصي به اين موضوع داشته باشند .

 وي در رابطه با ديگر برنامه هايي كه قرار است در سال 87 اجرا شود تصريح كرد‌: سازمان تبليغات اسلامي تفاهمنامه‌اي با سازمان ملي جوانان داشته كه بر اساس آن 4000 مبلغ در ماه رمضان از سوي سازمان تبليغات اسلامي در رابطه با ازدواج به فعاليت مي پردازند .

 نماينده مركز امور زنان در ستاد ساماندهي امور جوانان با اشاره به توانمند سازي خانواده‌ها و آموزش جوانان مجرد پيش از ازدواج توضيح داد: در صورتيكه قرار باشد آموزش جوانان مجرد در مقطع دبيرستان و دانشگاه ، به صورت ارائه واحد درسي انجام شود بحث اجبار مطرح مي شود در غير اينصورت شركت داوطلبانه جوانان مطرح مي شود ولي به طور دقيق در رابطه با كميت و كيفيت طرح توضيحاتي هنوز داده نشده است .

 صادقي در ادامه گفت: از ديگر برنامه هاي ازدواج در سال جاري، برگزاري مسابقه‌ اي است كه جايزه آن اعزام به مشهد مقدس است. همچنين برگزاري جشنواره توليدات فرهنگي در ابتداي ذي‌الحجه نيز از اقدامات جالبي است كه در اين رابطه اجرا مي‌شود . نماينده رئيس مركز امور زنان در ستاد ساماندهي امور جوانان تصريح كرد: سازمان ملي جوانان در سال 87، 10هزار زوج جوان را به مشهد مقدس اعزام خواهد كرد .

به گفته وي راه اندازي مركز مشاوره ملي طرح ديگري است كه سازمان ملي جوانان آن را در دستور كار خود قرار داده است . صادقي توضيح داد: مركز مشاوره ملي فقط در رابطه با ازدواج مشاوره مي دهد و به صورت تلفني است . نماينده رئيس مركز امور زنان در ستاد ساماندهي امور جوانان خاطرنشان كرد: اميدواريم اجراي اين طرح موازي‌كاري با سازمان بهزيستي و ديگر سازمانها نباشد .

نماينده مركز امور زنان در ستاد ساماندهي امور جوانان ضمن اعلام برنامه‌هاي ازدواج سال 87 گفت: آمار طلاق در سال گذشته در مقايسه با سال 85 كاهش داشته است .

 به گزارش ایونا ، معصومه صادقي با اشاره به گزارش ارائه شده در رابطه با بررسي ازدواج و طلاق طي 11 سال گذشته از سوي سازمان ملي جوانان، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود : افزايش ازدواج در سال 86 رشد چشمگير داشته‌است.

 وي ادامه داد: در نخستين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان در سال 87 در رابطه با موضوع محوري ازدواج گزارشاتي از سوي دفتر مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان ارائه شد .

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *