رفتن به نوشته‌ها

کویت و عدم توازن جنسی جمعیت

روزنامه «القبس» كويت در صفحه اول شماره امروز خود، با ارائه جدولي، آمار افراد واجد شرايط براي شركت در انتخابات پيش روي مجلس اين كشور بر اساس جنسيت افراد را منتشر كرد.

در حال حاضر آنچه در جامعه كويت براي يك تازه‌وارد جلب توجه مي‌كند، برخورد زنان اين كشور با مردان خارجي است كه  با پيشنهادهاي اغوا كننده ازدواج زنان ثروتمند كويتي روبه‌رو مي‌شوند.

البته از دلايل مهم گرايش زنان كويتي به مردان برخی کشورها خوشرفتاري اين مردان با زنان در مقايسه با بدرفتاري برخي مردان كويتي با زنان و بي‌قيد بودن گروهي از مردان كويتي نسبت به قيود اخلاقي و خانوادگي است.

در حال حاضر پديده چندهمسري در كويت به شدت رواج يافته و علاوه بر آن، ميزان فساد در اين جامعه به طرز وحشتناكي افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناک»،‌ بر اساس اين آمار، 361684 نفر حق شركت در اين انتخابات را دارند كه از اين تعداد، 161185 نفر را مردان و 200499 نفر را زنان تشكيل مي‌دهند.
آنچه بسيار بيشتر از تاثيرات سياسي اين آمار جلب توجه مي‌كند، بيشتر بودن 25 درصدي جمعيت زنان در كشور كويت نسبت به جمعيت مردان اين كشور است. همچنين با در نظر گرفتن رقم غير قابل تصور 52 درصدي طلاق، اوج بحران اجتماعي در اين كشور معلوم مي‌شود.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *