رفتن به نوشته‌ها

خیل عظیم دختران مجرد و رابطه های جنسی زود هنگام

به گزارش خبرنگار مهرخانه، در این همایش دکتر محمود گلزاری؛ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، به ایراد سخنانی پرداخت.

11 ميليون دختر جوان در كشور
وی با اشاره به اهمیت جایگاه دختران جوان گفت: جمعیت دختران جوان 15 تا 29 ساله در کشور ما 11 میلیون نفر است که این جمعیت زیاد توانایی‌های زیادی دارند، اما دارای مشکلات و آسیب‌هایی نیز هستند. تعداد زیادی از جوانان در سن ازدواج هنوز ازدواج نکرده‌اند؛ علاوه بر این مشکلات خانواده و طلاق نیز وجود دارد. در سال حدود 60 هزار زن طلاق می‌گیرند که عده زیادی از آنها زنان جوان هستند. الان جمعیت زنان بیوه، مطلقه و بدون همسر در کشور ما بسیار زیاد است.

گلزاری بیان داشت: دو محقق در یکی از کشورهای خارجی 180 تحقیق علمی در حوزه تفاوت‌های زنان و مردان را فراتحلیل کردند. سؤال این فراتحلیل این بود که مهم‌ترین تفاوت‌های زنان و مردان چیست؟ در منابع روانشناسی فهرستی از تفاوت‌های بین زنان و مردان آورده شده است، اما این محققان بعد از فراتحلیل به این نتیجه رسیدند که همه چیزهایی که در متون روانشناسی گفته شده است، درست نیست و مهم‌ترین تفاوت زنان و مردان در حوزه مسایل ارتباطی و نگرش به رفتار جنسی است.

در ایران سن ارتباط جنسی به اوایل نوجوانی رسیده است
وی افزود: در ایران آمار سن ارتباط جنسی به اوایل نوجوانی رسیده و تعداد زیادی از دختران قبل از ازدواج، رابطه‌ جنسی داشته‌اند. از سوی دیگر، تجردهای خودخواسته تبدیل به تجرد قطعی می‌شود که این مسئله نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و در حوزه اخلاق جنسی خانواده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و آن را تضعیف می‌کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: زنان با آموزش بیشتر از مردان می‌توانند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کنند و نقش آموزش مسایل فرهنگی در زنان اثبات شده است. در حوزه نگرش و رفتار در مسایل جنسی، زنان با آموزش تغییر می‌کنند و حتی می‌توان رفتارهای منفی آنها را تصحیح کرد؛ درحالی‌که تصحیح این مسئله در مورد مردان دشوارتر است.

40 درصد دختران اذعان داشتند كه اولین‌بار قبل از 14 سالگی ارتباط جنسی را تجربه کرده‌اند
گلزاری با بیان این که مشکل عمده ما در حوزه نگرش و رفتار جنسی و پس از آن در حوزه خانواده است، خاطرنشان کرد: بحران آموزش فرهنگ در کشور ما وجود دارد و بسیاری از دختران ما آموزش درستی در حوزه رفتار و سبک زندگی نمی‌بینند. از 60 هزار دانش‌آموز قمی پرسیدیم که چند برنامه آموزشی در برنامه آنها اجرا شده است و به این نتیجه رسیدیم که 90 درصد برنامه‌ها درسی بوده و برنامه غیر درسی نداشته‌اند. در دانشگاه‌ها هم این مشکل وجود دارد و درصد قابل توجهی از دختران گفتند که با جنس مخالف ارتباط دارند، 40 درصد از آنها هم گفتند اولین‌بار قبل از 14 سالگی ارتباط جنسی را تجربه کرده‌اند.

وی گفت: بحران آموزش در کشور ما پراکندگی و افتادن این آموزش‌ها به دست افراد ناآگاه است. متولیان فرهنگی جامعه ما باید بلوغ فکری داشته باشند و اگر کار جدی آموزشی انجام می‌شود، دیگران به آن عمل کنند. بودجه‌ها را هدر ندهیم و آموزش را به دست صاحبنظران بسپاریم. به فکر دختران جوانمان باشیم و آموزش را جدی بگیریم.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار بهداشت خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *