رفتن به نوشته‌ها

مرد ستيزي در قوانين خانواده ايران

یک گشت سریع در اینترنت به شما می گوید که وقتی بحث طلاق باشد چقدر بر علیه زن ها تبعیض می شود. به شما میگویند که مردها حق مطلق برای ختم ازدواج دارند، و زن ها اگر بخواهند نمی توانند زنشان را طلاق بدهند. بعضی از زن-محورهای افراطی اصلاً به شما می گویند که حتی اگر شوهر یک زن هر روز کتکش بزند، آن زن نمی تواند طلاق بگیرد. خب، همه ی این حرف ها چه وجه مشترکی دارند؟ دقیقاً نمی توانید شباهتشان را پیدا کنید، چون فقط چیزی که میگویند نیست، چیزی که نمی گویند هم هست. در آخر این مقاله خودتان قضاوت خواهید کرد که این اظهارات تا چه حد نفرت انگیز هستند.

وقتی که یک زوج در ایران ازدواج می کنند، هنگام ثبت ازدواجشان، مقداری ثروت و املاک را به مسئولان اعلام می کنند، که شوهر وظیفه دارد به زن بپردازد. این را مهریه یا مهر می گویند، به علاوه، این اولشه، محکم بشینید!

برای خواندن مقاله کامل دوستان را به بخش مقالات دعون میکنیم

http://www.aifci.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=424

یک زن می تواند هر موقع دلش خواست مهریه اش را طلب کند. هنگام درخواستش، تمام حساب های بانکی خوانده مسدود می شود و دیگر نمی تواند ریالی از آن بیرون بکشد. دیگر مجوز خرید و فروش ندارد. صبر کنید قسمت جالبش بیاد:

اگر او نتواند مقدار وحشتناک مهریه را بپردازد چه می شود؟ این “مردسالاری” دو سال پیش قانون را عوض کرد تا به مردان آسان تر بگیرد. اما با همان قانون قدیم شروع می کنیم:

اگر مرد توانایی پرداخت نداشت، میرفت زندان تا زمانی که کل مهریه توسط او یا خانواده اش پرداخت شود. تمام دارایی هایش از جمله خانه اش، زمینش، ماشینش و غیره توقیف میشدند و به عنوان بخشی از مهریه فروخته میشدند…..

منتشر شده در حقوق زنانمسائل حقوقی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *