رفتن به نوشته‌ها

دادن حق يکطرفه ازدواج مجدد به مردان، جفا به زن

آمنه شيرافکن :

خاتمی، شاهروی را مجتهدی روشن ‌بين توصيف کرد و افزود: «قطعا آقای شاهرودی در اين لايحه به موضوع عدالت توجه‌کرده‌‌اند چراکه ايشان را مجتهدی روشن‌نگر می‌بينم.»وی همچنين تاکيد کرد: «اين‌که واقعا به زنان ما جفا شده است و دادن حق يکطرفه به مرد خيلی جاها سبب می‌شود که به زنان ستم شود، موضوعی آشکار است.»وی افزود: «اين‌که مجوز ازدواج مجدد مرد با اجازهء زن صورت گيرد چيز بسيار جالبی است و البته اميدوارم که از نظر شرعی نيز مراتب امر ديده شود که البته با اعتقادی که به آقای شاهرودی دارم مطمئنم که ايشان از نظر شرعی و قانونی نيز به اين موضوع توجه کرده‌اند.»کم‌تر از يک ماه گذشته لايحه‌ای برای حفظ کيان خانواده از طرف قوهء قضاييه به دولت ارايه شد. براساس يکی از بندهای اين لايحه مردان می‌توانند بدون اجازهء همسر اول و با کسب اجازه از دادگاه ازدواج مجدد کنند. اين در حالی است که تا پيش از اين در قوانين ايران ازدواج مجدد مردان به اجازهء همسر اول منوط بود.اين لايحه تا چندی ديگر در مجلس شورای اسلامی جهت تصويب مورد بررسی قرار می‌گيرد. تاکنون گروه‌های مختلف فکری نسبت به طرح اين لايحه واکنش نشان داده‌اند.

جناب سيد محمد خاتمی، رييس موسسهء بين‌‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها معتقد است که دادن اجازه و حق يکطرفه به مرد برای ازدواج مجددجفايی بزرگ در حق زنان است.

رييس‌جمهوری پيشين در گفت‌وگو با «سرمايه» دربارهء لايحهء جديد قوهء قضاييه با عنوان حمايت از خانواده گفت: <اگرچه اين لايحه را نخوانده‌ام اما با توجه به آگاهی و اشرافی که آقای شاهرودی دارند حتما در آن موارد سنجيده‌ای عنوان شده است.>………………….

منتشر شده در اخبارحقوق زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *