رفتن به نوشته‌ها

علل عدم گرایش مردان جوان به ازدواج

4- گرانی سرسام آور خانه و مسکن برای خرید یا اجاره امکان تصور یک زندگی معمولی را از مرد که عهده دار مخارج و هزینه های زندگی است را گرفته و بنا براین نمیتوانند مسکن مناسبی را برای خویش فراهم آورند تا در برابر همسر و خانواده ها سرافراز و سربلند باشند .
5- شغل یابی و یافتن شغل مناسب با درآمد مکفی تقریبا ممکن نیست و این موضوع باعث میشود فرد با خیال راحت به آینده خویش ننگرد و آینده را در دوردست خاکستری و یا تیره ببیند.
6- نبود حمایت قانونی از مردان در برابر عدم توانایی مالی ، در عین اینکه به ظاهر قوانین ما به نفع مردان چیده شده و بر اساس شریعت اسلامی حقوق مردان در خانواده به عنوان مسئول خانواده بیشتر رعایت گردیده ولی در برابر امتزاج شریعت اسلامی با قوانین غربی یک مجموعه نا برابر در مقابل تعهدات مالی که مرد بدانها ملتزم شده فراهم آمده که نتیجه آن در آمارهای اخیر ،زندانی شدن 2500 مرد برای مهریه و قریب به همین تعداد زندانی برای نفقه فرزندان می باشد.اصولا با زندانی شدن مردان هم تجربه بدی به دیگر مردان ازدواج نکرده انتقال پیدا کرده و نگرانی از ازدواج را تشدید مینماید .
مجموعه این عوامل به علاوه عدم لوندی و نرمش زنان موجب شده مردان جوان از هر گونه تعهدی برای پیوند زناشویی سر باز زده و به راههای دیگر ارضای جنسی و عاطفی خویش روی بیاورند .

بخش پژوهشهای موسسه امین

علل عدم گرایش مردان جوان به ازدواج

پیرو پژوهشهای به روز موسسه امین در سالهای اخیر عواملی مهم موجبات عدم رغبت جوانان به ویژه مردان جوان را به ازدواج شده از جمله مهمترین عوامل :
1- عدم تعادل در تعهد زوجین به هم ، در ازدواج تمام تعهدات مالی را مردان میدهند و زنان از هرگونه تعهد مالی و یا قانونی مبرا هستند که این عدم تعادل به مرور مردان را از تعهد مالی سنگین و تعهد به خدمات مالی باز داشته .
.2- توقعات سنگین مالی خانواده عروس و خود عروس در ابتدای آشنایی از جمله هزینه های سنگین عقد و عروسی و غیره که داماد نمیتواند برآورد نموده  و یا مایل نیست چنین تعهدی را در این وانفسای گرانی به کسی بدهد.
3- مهریه های نجومی و سنگین که با بالا رفتن قیمت سکه مساله مهریه را سخت تر و دشوارتر نموده است و علی رغم تذکرات و نصایح مشاورین و دست اندرکاران ازدواج این رسم غلط روزمره تعدا بیشتری از جوانان دم بخت و دامادهای جوان را به کام زندان و قرض و آشفتگی کشانده و همین تجارب باعث سرخوردگی و نگرانی جوانان برای ازدواج شده است…..

منتشر شده در اخباراخبار مردانسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *