رفتن به نوشته‌ها

نتایج زیان بار سرگردانی مراکز مشاوره ازدواج در انتظار مجوز ، برای جوانان

وی افزود: برای صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره و نظارت برعملکرد، مراحل قانونی ثبت نام نیز از طریق پورتال این وزارتخانه انجام شد و مراکز مشاوره ازدواج در سه سطح پیش بینی شدند که در نظر گرفته شد تا مراکز سطح یک مجهز به سایت همسر گزینی باشند که نیاز امروز جامعه جوان ماست.

مدیر گروه برنامه ریزی مشاوره و خدمات روانشناختی اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ نهاد و دستگاهی متولی ساماندهی، هدایت و نظارت بر سایت‌ها و مراکز همسریابی نیست، این سایت‌ها و مراکز ذیل مراکز مشاوره ازدواج، تعریف شده و مکانیزم علمی و مدونی برای فعالیت این سایت‌ها در شیوه نامه فعالیت مراکز مشاوره سطح یک پیش بینی شده است.

نجابتیان با اشاره به جلسات متعدد کارشناسی و صرف وقت و بودجه برای راه اندازی و فعالیت سامانه الکترونیکی صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده گفت: با توجه به نامه دکتر لاریجانی به دکتر احمدی نژاد در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم، اعطای مجوز به احراز صلاحیت شدگان و روند ثبت نام متقاضیان مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده موقتاً تا بررسی مجدد موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف چگونگی صدور مجوز برای متقاضیان مراکز مشاوره ازدواج به حالت تعلیق در آمده است.

وی تعلیق در وضعیت صدور مجوز را موجب بلاتکلیفی مشاورین ازدواج و خانواده دانست و تاکید کرد: متاسفانه تماس های بسیار زیادی را از سوی متقاضیان و ثبت نامی‌ها و مشاورین از سراسر کشور داریم که خواستار تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت خود هستند. این مشکل تنها به مراکز مشاوره آسیب نمی زند؛ بلکه آسیب اصلی و نتایج مخرب آن برای جوانان خواهد بود که مخاطبین و گروه هدف این مراکز هستند.

مدیر گروه برنامه ریزی مشاوره و خدمات روانشناختی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این مراکز مراحل نهایی صدور مجوز را طی کرده‌اند، گفت: پرداختن به این موضوع بسیار مهم است تا بتوانیم گامی موثر در حل مشکل ازدواج جوانان برداریم. یکی از علل مهم افزایش طلاق در کشور انتخاب اشتباه همسر است و یکی از راه‌های کاهش طلاق و پیشگیری از این موضوع نگران کننده، مشاوره است. متاسفانه با تاًخیری که در انتخاب وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت، برخی امور مهم که باید اتفاق می افتاد از جمله صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج مغفول ماند.

وی تصریح کرد: با تسهیل، انتخاب آگاهانه و تصحیح کردن امر ازدواج زمینه شکل گیری خانواده پایدار فراهم می شود. مراکز مشاوره ازدواج بهترین ابزاری هستند که با سرمایه و تخصص بخش خصوصی آماده شکل گیری و کمک به ازدواج موفق می باشند.

n00498305-b.jpg

به گزارش ایسنا، مریم نجابتیان در این زمینه گفت: براساس آیین نامه اجرایی ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه، به منظور ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی و با تأکید بر تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده، وزارت ورزش و جوانان موظف شد مراکزی تخصصی با عنوان مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده را راه‌اندازی کند که از جمله مهم ترین وظایف این مراکز تسهیل همسرگزینی، آموزش و مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج است.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبارمشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *