رفتن به نوشته‌ها

یک چهارم از مردان قربانی تجاوز، تعقیب، ویا خشونت خانگی

 

خشونت خانگی مشکلی است که تنها به زنان محدود نمی شود. مردان هم ممکن است توسط شریک زندگی مونث یا مذکر خود مورد خشونت قرار گیرند وبدلیل داغ ننگ اجتماعی کمتر احتمال داردآنرا گزارش دهند .

اعلب، قربانیان خشونت خانگی نیاز دارند که همیشه رضایت شریک زندگی خود را جلب کرده و با تماس دائم، آنها را درچریان موقعیت و فعالیت های خود قرار دهند. این افراد همچنین ممکن است بلوز آستین بلند و شلوار بپوشند تا نشانه های آزار جسمی را پنهان کنند.

همسرانی که مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند، گزینه های قانونی مختلفی برای حمایت خود در برابر آزار دهنده شان دارند. آنها می توانند تقاضای صدور حکم موقت برای جلوگیری از هرگونه تماس فرد آزار دهنده کنند تا از خود و بچه هایی که ممکن است در این موقعیت درگیر باشند، محافظت نمایند . همچنین می توانند در مراکز مورد حمایت دولت  برای قربانیان خشونت خانگی پناه ببرند  و با مقامات قانونی در مورد گزینه های قانونی خود مشاوره کنند. درعین حال می توانند این آزارو اذیت ها را در دفترچه یاداشت روزانه یا با دوربین تلفن موبایل ثبت کنند تا شواهد لازم را جمع آوری نمایند.

قربانیان خشونت خانگی بدون توجه به جنسیت یا گرایش جنسی خود حق دارند برای حمایت خود در برابرآزار و اذیت درخواست یاری نمایند. آنها می توانند تقاضای صدور حکم جلوگیری از هرگونه تماس کرده، از همسر خشونت گر خود طلاق گرفته و علیه خشونت خانگی شکایت رسمی کنند. قربانیان خشونت خانگی مجبور نیستند این آزار و اذیت ها را تحمل کنند بلکه می توانند برای خود و نزدیکانی که در این موقعیت درگیر هستند تقاضای حمایت و کمک کنند.

مردان جنس قوی تر به شمار می آیند، در نتیجه اینکه توسط شریک زندگی خود کتک بخورند ممکن است بعنوان نشانه ضعف محسوب شود.

 

در حالیکه بیشتر توجه در مورد مشکل اجتماعی خشونت خانگی بر زنان آزار دیده متمرکز شده، مردان هم از قربانیان خشونت خانگی هستند، مشکلی که اغلب نادیده گرفته می شود. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ توسط مرکز کنترل و پیشگیری از امراض انجام شد، حدود ۲۵% از مردان قربانی تجاوز، تعقیب، ویا خشونت خانگی توسط شریک زندگی خود هستند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که  موارد آزار خانگی زنان کاهش اما خشونت علیه مردان افزایش یافته است.

این امر احتمالا به این دلیل است که در میان مردان، خشونت خانگی هنوز موضوعی ممنوعه محسوب شده و همچنین باعث شرم وخجالت فرد ی که با آن مواجه است می شود.

مردان جنس قوی تر به شمار می آیند، در نتیجه اینکه توسط شریک زندگی خود کتک بخورند ممکن است بعنوان نشانه ضعف محسوب شود.

منتشر شده در اخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *