رفتن به نوشته‌ها

تا کنون تنها 20 مرکز مشاوره ازدواج و همسرگزيني ثبت نام کرده‌اند

مدیر دفتر تعالی و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: اولین اقدام که در وزارتخانه اتفاق افتاد این است که این تقاضاها سیستمی شد و مردم توانستند تقاضاهایشان را الکترونیکی انجام دهند و هزینه‌ها را به مردم در این شرایط تحمیل نکنیم، این ثبت نام یک روند معقولی بود که استقبال خوبی هم از آن شد.

امینی افزود: اشخاصی که دوست دارند سایت‌های همسرگزینی هم جزو مراکز مشاوره و تحکیم خانواده آنها باشد به عنوان مراکز درجه یک مشاوره و به‌عنوان یکی از خدماتی که می‌توانند ارائه دهند از ما تقاضا می‌کنند.

امینی خاطرنشان کرد: لذا امکان دسترسی به بانک اطلاعات کشوری برای هم کفو گزینی و همسان‌گزینی و هم شأن گزینی را پیدا می‌کنند و اشخاصی که متقاضی راه اندازی سایت همسرگزینی هستند درخواست می‌دهند و این سایت در همان مرکز و زیر نظر مدیر مرکز راه اندازی می‌شود.

مدیر دفتر تعالی خانواده وزارت ورزش تصریح کرد: 203 مرکز مشاوره ازدواج که از قبل وجود داشتند تا پایان اردیبهشت ماه می‌توانند ثبت‌نام کنند و تا کنون بر اساس آماری که گرفته شده است از 203 مرکز 186 مرکز فعال بوده است و از این تعداد تنها 20 مرکز ثبت نام کردند و در حدود 160 مرکز ثبت نام نکرده‌اند که اگر ثبت نام نکنند و استعلام از سوی مراجع قضایی و انتظامی صورت بگیرد پاسخی که ما خواهیم داد منتهی به تعطیلی این مرکز می‌شود.

مسعود امینی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: ما در قوانین گذشته و تا کنون هیچ مصوبه‌ای در جایی سراغ نداریم که بتواند کسی سایت همسریابی بزند و عنوان آن در آیین‌نامه، همسرگزینی است و ما اصلا سایت قانونی که در آن کار همسرگزینی به صورت علمی انجام دهد، نداشتیم.

خبرگزاری

وی ادامه داد: ما در مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با آیین نامه مصوبه دولت مطابق با قانون ابلاغی برنامه پنجم مرکز مشاوره ازدواج را تشکیل می‌دهیم و این اولین بار است که این اتفاق در کشور می‌افتد. مدیر دفتر تعالی خانواده وزارت ورزش افزود: در ماده 4 آئین نامه بخش مسائل اجتماعی و روانشناختی به سازمان بهزیستی برای آسیب‌های اجتماعی اعطا شده است و در ماده 3 این وظیفه به ما داده شده است که در یک‌سری از محورها که در قبل،حین و بعد ازدواج است ما وظیفه خود را نسبت به تشکیل این مراکز انجام ‌دهیم.

وی ادامه داد: در این مراکز یکی از اساتید دانشگاهی و حوزه هم که از ما مجوز دارد و از نظر حقوقی هم می‌تواند پاسخگوی مشکلات خانواده‌ها باشد حضور دارد.

منتشر شده در اخبارمشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *