رفتن به نوشته‌ها

نوزاد 8ماهه ای که بالجبازی ثبت احوال بدون اسم است

نوری با اشاره به اینکه نامیرا پورنصرت، فرزند دکتر پورنصرت متولد سال 59 در بابل است که با این نام، دارای کد ملی و شناسنامه است، افزود: وقتی این سند را هم به آنها ارائه کردم، حاضر نشدند برای فرزندم شناسنامه صادر کنند و گفتند باید نام دیگری انتخاب کنی، اما من تسلیم نمی‌شوم.

وی با بیان اینکه یا نام فرزندم را نامیرا می‌گذارم و یا اصلا شناسنامه نمی‌گیرم، خاطر نشان کرد: وقتی کتابی با نام “نامیرا” مربوط به امام حسین (ع) است، پس این نام، خود به خود به جنس مذکر، تعلق می‌گیرد.

نوری یادآور شد:‌ وقتی نتوانستم با مسئولان اداره ثبت احوال نکا برای این نامگذاری، کنار بیایم تصمیم گرفتم این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کنم تا شاید مسئولان مرتبط، به اشتباه خود پی ببرند.

پدر نوزاد نامش را نامیرا گذاشت ولی نوزاد 8 ماهه در مازندران به دلیل ممانعت ثبت احوال از این نامگذاری بدون اسم است.
 
  
‌بهزاد نوری پدر نوزاد بدون نام هشت ماهه مازندرانی در گفت‌وگو فارس  اظهار داشت:‌ هشت ماه قبل، خداوند فرزند پسری به من داد که قصد کردم نام او را “نامیرا” بگذارم.

وی با بیان اینکه نامیرا، نام یکی از کتاب‌های عاشورایی است و در این زمینه فیلمی هم در دست ساخت است، ادامه داد:‌ اما مسئولان اداره ثبت احوال نکا، مانع از این نامگذاری هستند.

نوری یادآور شد:‌ طی هشت ماه اخیر، حدود 10 بار به اداره ثبت احوال نکا مراجعه کردم و آخرین بار هم دیروز(یکشنبه) بود که برای نامگذاری فرزندم به این اداره رفتم اما هر بار با بهانه‌ای مانع از این می‌شوند که فرزندم را نامگذاری کنم و اکنون هشت ماه است که فرزندم شناسنامه ندارد.

وی با بیان اینکه پیش از این به من گفتند که برای انتخاب این نام، از تهران استعلام بگیرم که “نامیرا” اسم دختر است یا پسر، تصریح کرد:‌ حتی در اداره ثبت احوال نکا به من گفتند اگر یک شناسنامه و کد ملی به ما معرفی کنی که به نام “نامیرا ” صادر شده باشد، برای فرزندت هم این نام را لحاظ می‌کنیم.

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *