رفتن به نوشته‌ها

ابتلای زنان به ایدز 10 برابر شده

چهارمین سمینار سراسری ایدز در کشور از امروز تا نهم آذر در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برپاست.
بررسی مقاومت های دارویی ، تازه های پیشگیری از ایدز ، جوانان ، ایدز و انتقال جنسی ، نگرش نوین به تغییرات دستورالعمل کشوری ایدز ، جنبه های روانی رفتارهای پرخطر جنسی و اچ آی وی از جمله موضوعاتی است که محققان ، پزشکان و پزشکان متخصص عفونی در این همایش درباره آنها گفتگو و تبادل نظر می کنند.
این همایش 12 امتیاز بازآموزی برای همه مشمولان قانون آموزش مداوم دارد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ دکتر مردانی در مراسم افتتاحیه سمینار سراسری ایدز افزود: اولین مورد مبتلا به ایدز یک کودک هموفیلی بود که در سال 65 از طریق خون آلوده به این بیماری مبتلا شد ولی تا پنج سال گذشته بیماران معتاد در زندان ها پرخطرترین افرادی بودند که با رفتارهای پرخطر خود و استفاده از سرنگ های مشترک برای تزریق به این بیماری مبتلا می شدند.
وی افزود : اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که می گوییم افزایش میزان ابتلا به این بیماری از طریق تزریق وجود ندارد ولی مشکل اینجاست که بیشتر معتادان به طرف مواد مخدر شیشه و اِکس رفته اند و با رفتارهای پرخطر جنسی این بیماری را گسترش می دهند.
دکتر مردانی افزود: ایدز ، بیماری رفتار اجتماعی است و ما هستیم که با رفتار پرخطر خود ایدز را انتخاب می کنیم ، مردم مطمئن باشند اگر رفتارهای پرخطر نداشته باشند ایدز نیز به سراغ آنها نمی آید.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *