رفتن به نوشته‌ها

جوانان را به ازدواج موقت تشویق نکنید…اصل بر ازدواج دائم است

ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، اظهار داشت: آقای قرائتی مشکل جامعه، ازدواج موقت نیست و شما نمی‌خواهد برای حل مشکل ازدواج راهکارهایی برای ازدواج موقت ارائه دهید.

وی افزود: طبق فتوای امام خمینی (ره) «قصد زوجیت موجب حلیت است» و دانشجویانی که به قصد ازدواج باهم صحبت می‌کنند مشکل شرعی ندارند و «عقد مظهر است و موجب نیست».

فیاض با بیان اینکه این فتوا را از آیت الله موسوی بجنوردی جویا شدم و ایشان تایید کردند، توضیح داد: در این گفت‌وگو مطرح کرده بودم که دختر و پسری که نه به خاطر شهوت و بلکه به دلیل ازدواج باهم صحبت کنند طبق فتوای علما محرم هستند و نیازی نیست که آقای قرائتی برای محرمیت این مسئله این صحبت‌ها را مطرح کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یادآور شد: من در صحبت‌هایم بر قصد ازدواج تاکید کرده بودم اما برخی با اخلاق غیر حرفه‌ای تیتر زده‌اند که «محرمیت دختر و پسر با ساندویج»!

وی با اشاره به اینکه مشکل جامعه کنونی ازدواج دائم و بالارفتن سن ازدواج است، خاطرنشان کرد: ازدواج موقت برقراری رابطه جنسی بدون عشق است که از دستاوردهای غرب است و در زمان آقای هاشمی هم پیگیری شد اما باید شرایط ازدواج پایدار فراهم شود.

این استاد علوم اجتماعی دانشگاه‌ تهران تصریح کرد: دولت باید تهیه مسکن برای جوانان را در اولویت‌های خود قرار دهد و با فراهم کردن شرایط ازدواج مسئله سن ازدواج را حل کند.

ابراهیم فیاض مدرس دانشگاه اظهار داشت: آقای قرائتی مشکل جامعه، ازدواج موقت نیست و شما نمی‌خواهد برای حل مشکل ازدواج راهکارهایی برای ازدواج موقت ارائه دهید.

 

ابراهیم فیاض عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: آقای قرائتی مشکل جامعه، ازدواج موقت نیست و شما نمی‌خواهد برای حل مشکل ازدواج راهکارهایی برای ازدواج موقت ارائه دهید. وی از قول رهبر فقید انقلاب نقل میکند : دانشجویانی که به قصد ازدواج باهم صحبت می‌کنند مشکل شرعی ندارند و «عقد مظهر است و موجب نیست».

"خبرگزاری

ازدواج موقت در اسلام وجود دارد اما شرایط خاص خود را دارد و حتی برای زنان و مردان مطلقه هم ازدواج مجدد تاکید می‌شود مگر آنکه مشکلاتی در این بخش وجود داشته باشد که مجبور به ازدواج موقت شوند.

فیاض تهیه مسکن را بخشی از جهیزیه خواند و گفت: از زمان صدر اسلام جهیزیه به معنای فراهم کردن مقدمات اولیه برای ازدواج بوده است و خانواده‌ها باید تهیه مسکن و حمایت جوانان را مدنظر قرار دهند.

منتشر شده در اخبارسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *