رفتن به نوشته‌ها

125سال زندگي

وي مي‌گويد: شکر خداوند، هنوز مي‌توانم به مزرعه بروم و فعاليت هاي کشاورزي خود را به تنهايي انجام دهم و روز خود را با کار و تلاش سپري کنم. اين پيرمرد ۱۲۵ ساله تا به حال ۲ بار ازدواج کرده است و از همسر اولش ۲ پسر و ۲ دختر دارد.

او مي‌گويد: در حال حاضر ۵۷ نوه و نبيره و… دارم و هر کدام از فرزندان و نوه هايم در نقطه اي از کشور مشغول زندگي هستند وگاهي اوقات براي ديدن پدر و يا پدربزرگشان مي‌آيند.

«ابراهيمي قلعه خاني» که به خوبي دوران جنگ جهاني دوم و احمد شاه قاجار را به ياد دارد و درباره معيشت مردم در آن روزگار  مي‌گويد: به ياد دارم مردم، آن زمان کشاورزي و يا دامداري خوبي نداشتند. کارهاي کشاورزي آن زمان مثل حالا پيشرفته يا مجهز به تجهيزات حفر چاه عميق يا وسايل کشاورزي و ماشين آلات نبود به همين سبب مردم با زور بازو امرار معاش مي‌کردند. ناگفته نماند در آن روزگار البته کارها با همکاري و همياري همه انجام مي‌شد و اهالي منطقه به کمک هم مي‌آمدند تا در برداشت محصولات به يکديگر کمک کنند.

در ادامه اکبر ابراهيمي درباره آرزوهايش به خراسان رضوي مي‌گويد:تاکنون فقط يک بار در طول عمرم چند ماه قبل به سفر عتبات عاليات رفته ام وتنها آرزوي بر دل مانده ام، سفر زيارتي خانه خداست که متاسفانه به دليل ضعف بنيه مالي برايم امکان پذير نيست و از خدا مي‌خواهم شرايطي فراهم شود که پيش از مرگ بتوانم به سرزمين وحي مشرف شوم.

«اکبر ابراهيمي قلعه خاني» معروف به «روح ا…»، ۱۲۵ سال دارد و در روستاي «کته تلخ» بخش کدکن تربت حيدريه که حدود ۱۵ خانوار جمعيت دارد، به زندگي خود در کنار همسر فداکارش ادامه مي‌دهد.

به نوشته روزنامه خراسان وي که هنوز از توانايي جسماني مناسبي برخوردار است و در سلامتي کامل جسمي و رواني به سر مي‌برد راز سلامت جسمي اش را استفاده از غذاهاي سنتي و آب و هواي سالم روستا مي‌داند.

«اکبر ابراهيمي قلعه خاني» مي‌گويد: در طول ۱۲۵ سال عمرم فقط چند ماه گذشته براي اولين بار به پزشک مراجعه کردم و تازه متوجه شدم بيماري قند دارم. وي افزود: با توجه به اين عمر طولاني که خداوند به من عنايت کرده است، هنوز حتي يک بار هم بيمار نشده ام.

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *