رفتن به نوشته‌ها

هشدار درباره آتشفشان ایدز !

وی گفت: آماری که ما داریم این است که 50 درصد این افراد از روش‌های معمولی پیشگیری مثل کاندوم استفاده نمی‌کنند. به همین خاطر افرادی که با اینها تماس دارند مبتلا می‌شوند. این افراد ممکن است بعداً ویروس ایدز را با افراد دیگری حتی همسرانشان منتقل کنند. بنابراین آمار ایدز از این بابت خیلی خطرناک و نگران کننده است.

وحید دستجردی ادامه داد: مواد محرک و روانگردان نیز مثل شیشه، کراک و … نیز وجود دارد که حالت‌هایی را در افراد ایجاد می‌کند که تمایلات جنسی را 8 تا 10 برابر می‌کند و باعث می‌شود مراقبت از خودشان را از دست بدهند و اگر قبلاً از پوششی استفاده می‌کردند تا مبتلا نشوند حالا دیگر آن را از دست می‌دهند.به این ترتیب این افراد دیگر نمی‌توانند از ابتلا به ایدز جلوگیری کنند.

وی گفت: حتی گاهی می‌بینیم که این افراد مرتکب قتل و جنایت و اعمال خلاف حتی با محارم‌شان می‌شوند. بنابراین این دو مسئله یعنی روابط جنسی غیرمتعارف و مواد روانگردان مثل شیشه می‌تواند آتشفشان ایدز را در کشور شعله‌ور کند. راهش این است که به جوانان و مردم این مسئله را مدام یادآوری کنیم که مراقب باشند زیرا به شدت در معرض خطر هستند.

مسئول ارشد وزارت بهداشت گفت: رشد انتقال ایدز از طریق روابط جنسی غیر متعارف و مصرف روانگردان هایی مثل شیشه که تمایلات جنسی را ۸ تا ۱۰ برابر می‌کند اگر به همین روال ادامه پیدا کند، در آینده آتشفشان بیماری ایدز را در کشور شعله ور می‌کند.

وی افزود: میزان انتقال ایدز و HIV از طریق روابط جنسی غیرمتعارف نسبت به بقیه روش‌ها مثل تزریقی هنوز پائین‌تر است ولی رشد آن خیلی بیشتر است.

وی ادامه داد: رشد تزریقی ایدز را در کشور تقریباً کنترل کرده‌ایم و مشکلی نداریم و در همان حدی که قبلاً بوده باقی مانده است. ولی رشد انتقال ایدز از طریق جنسی خیلی بیشتر شده و خطرناک شده است.

همچنین تأکید کرد: اگر همین روند رشد ایدز از طریق روابظ جنسی ناسالم طی شود یک دفعه 10سال آینده می‌بینیم، 50 درصد مبتلایان به ویروس ایدز در کشور ما از طریق جنسی مبتلا شده‌اند. چون هر فردی که به خصوص از بین زنان خیابانی می‌تواند به طور متوسط 5 نفر را مبتلا کند.

منتشر شده در مقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *