رفتن به نوشته‌ها

خوشبختي در همسران هم سن

هم سن بودن، در صورتي که با هم وطن و همشهري بودن، هم درآميزد، مي‌تواند خصوصيات اخلاقي و احساسات مشترکي را براي همسران پديد آورد که در ايجاد دوستي‌ها و درک متقابل، ارزشمند به حساب مي‌آيند.

 در واقع همسن بودن به اين معنا است که زن و شوهر هر دو از دلبستگي‌هاي مشابهي در سياست و عقايد اجتماعي و هنري و کلا مسائل مربوط به يک نسل برخوردارند. يادتان باشد شما از مرحله انتخاب عبور کرده‌ايد و ازدواج کرده‌ايد.

 بنابراين به جاي توجه به حرفهايي که مربوط به مضرات هم‌سن بودن همسران است، به انتخاب خود احترام بگذاريد و فقط جنبه‌هاي مثبت ازدواجتان را ببينيد.‏

داشتن فاصله سني مناسب با همسر، يکي از ايده‌آل‌هاي ازدواج است. اگر با همسرتان هم سن باشيد يا در رديف سني نزديک به هم قرار داشته باشيد، احتمالا مشکلات مخصوص به خودتان را در زندگي تجربه مي‌کنيد.

اما شايد بيشتر از آنکه مشکلات به سن و سال شما ربط داشته باشد، به نوع نگاه شما مربوط باشد که سن را عامل همه اختلاف نظرها يا لج و لجبازي‌هايتان مي‌دانيد. اين که آقا در بيرون بردن زباله‌ها کوتاهي مي‌کند يا نظم ندارد، بيشتر به آموخته‌هاي فردي او بر مي‌گردد تا ناشي از سن و سالش باشد.

 مردان زيادي هستند که با وجود فاصله سني زياد با همسرشان حتي در سنين ميانسالي هم نظم و ترتيب را ياد نمي‌گيرند. خيلي از مشکلاتي که شما در ابتداي زندگي با آن رو به رو مي‌شويد مربوط به بي‌تجربگي هر دو شماست. بنابراين سعي نکنيد عليه انتخابتان جوسازي کنيد و خود را شکست‌خورده بدانيد.‏….

 

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *