رفتن به نوشته‌ها

مخالفت مجلس با ثبت ازدواج موقت

وي به رای‌گیری برای پیشنهاد ثبت ازدواج در دفاتر اسناد رسمي در مجلس اشاره كرد و گفت: ۴۵ رأی موافق، ۱۲۲ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع از ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه با این پیشنهاد مخالفت كردند.
ابطحي همچنين به ديگر پيشنهاد خود مبني بر حذف خدمت سربازي اشاره كرد و گفت: اين پيشنهاد من نيز مورد موافقت قرار نگرفت.
وی از بررسي ديگر جزئيات لایحه بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی خبر داد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بحث اجازه همسر اول برای ازدواج مجدد و موقت حاشیه‌ساز است، بيان داشت: حمایت من در راستاي پافشاری به احکام اوليه اسلامی است.
وی ادامه داد: با وجود چنين شرايطي، به نظر فقها هنگام عقد و نکاح شرط ضمن عقد بهترين راه حل است كه ازدواج مرد با اجازه همسر اول باشد، كه اگر مرد قبول کرد باید پایبند باشد.
ابطحی با تاكيد به اينكه دغدغه مهم در امر ازدواج موقت همچنان به قوت خود باقي است، اضافه كرد: براي اينكه مرز بين هوسرانی و نيز حفظ نظام خانواده و بارداری را پیش نیايد، ثبت ازدواج موقت بايد آزاد باشد.
وی به جلوگيري از هرج و مرج با ثبت ازدواج در دفاتر اسناد اشاره كرد و گفت: با ثبت نام همسر ديگر در شناسنامه مخالفم چرا که با صدور المثني از بين مي‌رود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد به اينكه همه تاکید‌ها براي جلوگيري از بی‌قانوني و هرج و مرج اخلاقی است، اظهار داشت: نگراني موجود بيشتر به واسطه ۶ میلیون مطلقه در كشور است.

 محمد جواد ابطحي با اشاره به اينكه اين لايحه در مجلس مورد بررسي قرار گرفت، اظهار داشت: در جلسه علنی روز چهارشنبه ۳ شهریور ماه و در ادامه بررسی لایحه حمایت از خانواده، پیشنهاد حذف قید دائم در ازدواج دائم و ثبت ازدواج موقت در دفاتر اسناد رسمی در مجلس ‌مطرح شد‌‌.
وي با بيان اينكه از سخنان موافق و مخالف نماینده دولت، اعضاي كمیسیون حقوقی و قضایی با این پیشنهاد مخالفت كردند، افزود: هرگاه اسم ازدواج موقت برده مي‌شود سر و صداي همه به نوعي بلند مي‌شود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: به عنوان فردی كه مدتی با آسیب‌های اجتماعی در كشور سر و كار داشتم و مسئولیت رسيدگي به آسیب‌های اجتماعی را برعهده داشتم، باید بگویم كه اتفاقات ناگوار و خلاف شرع در جامعه در حال رخ دادن است و در اثر برخی از حساسیت‌های بی‌دلیل یا باید به سبك اروپا عمل كنیم یا به سبك شرع مقدس اسلام.

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *