رفتن به نوشته‌ها

شمشير دو لبه در رابطه همسران

معمولاً ما دقت کمتري در زمان روبرو شدن با موقعيت‌هايي شاد داريم. اما پژوهشي که در دانشگاه کاليفرنيا انجام شده است، نشان مي‌دهد زماني که همسر ما موفقيت جديد کسب کرده و اخبار مثبتي دارد، لازم است دقت بيشتري در مورد برخوردهاي خود داشته باشيم.

البته لازم نيست به اين وضعيت فقط به ديده منفي نگاه کنيد، چرا که چنين موقعيت‌هايي کاملاً مانند شمشير دو لبه هستند. يعني اگر شما بتوانيد در اين وضعيت خوشحالي خود را نشان دهيد و به همسرتان نشان دهيد که به او افتخار مي‌کنيد، مي‌توانيد رابطه تان را به خوبي تقويت کنيد. محققان اين پژوهش معتقدند زماني که اتفاق خوبي براي همسرتان مي‌افتد، فراموش نکنيد زماني استثنايي براي تقويت رابطه شما پيش آمده که اگر به خوبي از آن استفاده نکنيد، مي‌تواند به رابطه شما آسيب‌هايي وارد سازد.

شايد بسياري از همسران اين نگراني را تا حدي داشته باشند، شايد شما هم جزء اين گروه از همسران باشيد؛ اينکه در زماني که همسرتان با مشکلي روبرو مي‌شود به چه صورت با او برخورد کنيد تا مشکلي در رابطه شما پيش نيايد. با او در مورد مساله پيش آمده گفت‌وگو کنيد، ناراحتي خود را نشان دهيد و يا اصلاً به روي خود نياورده و سکوت کنيد.

اما پژوهشي که روي 79 زوج و در دانشگاه کاليفرنيا انجام شده است، نشان مي‌دهد که شايد بهتر باشد نگراني ما نه در زمان مواجهه با اين موقعيت‌ها که در موقعيت‌هايي ديگر باشد؛ موقعيت‌هايي که همسرمان خبري شاد شنيده و يا موفقيتي جديد به دست آورده است!

 

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *