رفتن به نوشته‌ها

زنان شاغل و رابطه آنها با همسر در خانه

مردان بعد از برگشت از سر کار افت شديد هورمون کورتيزول را تجربه مي‌کنند که نشان دهنده کاهش يافتن استرس آنها به شکلي معنادار است اما آيا در رابطه با زنان شاغل نيز مشابه همين اتفاق مي‌افتد؟

محققان دريافتند زناني که از زندگي خود رضايت بالاتري دارند، افت شديد هورمون کورتيزول و کاهش استرس را تجربه مي‌کنند اما آنهايي که رضايت زناشويي پاييني دارند، سطح هورمون در بدن آنها بعد از برگشت به خانه کاهش نمي‌يابد و اين نشان مي‌دهد سطح تنش در آنها هنوز در حد بالايي است. اين موضوع بيش از هر چيز از اهميت رابطه با همسر و ميزان رضايت از زندگي براي زنان خبر مي‌دهد.‏

زنان شاغل وضعيتي متفاوت از زنان غيرشاغل را تجربه مي‌کنند، گاهي اوقات افراد تصور مي‌کنند دغدغه‌هاي زنان شاغل چيزي بين ساير زنان و مردان شاغل است. در حاليکه به نظر مي‌رسد اين ديدگاه چندان دقيق نبوده و نمي‌تواند برآورد درستي از وضعيت آنها در اختيار ما قرار دهد. ‏

پژوهشي که در دانشگاه کاليفرنيا انجام گرفته است مي‌تواند يکي از شرايط خاص زنان شاغل را به ما نشان دهد. محققان اين دانشگاه براي بررسي سطح تنش و استرس افراد ميزان هورمون کورتيزول ترشح شده در آنها را مورد بررسي قرار دادند، چرا که تجربه نشان داده است سطح اين هورمون در زمان مواجهه با تنش و استرس افزايش مي‌يابد.

 آنها متوجه شدند زنان و مردان شاغل در محل کار خود سطح بالايي از ترشح اين هورمون را تجربه مي‌کنند که نشان دهنده وجود استرس‌هاي شغلي است اما زماني که آنها به خانه بر مي‌گردند چه اتفاقي مي‌افتد؟

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *