رفتن به نوشته‌ها

چه داروهایی بر میل جنسی تاثیر میگذارند

بسیاری از داروها اثر خود را بر سیستم عصبی- هورمونی و سیستم عروقی اعمال می‌کنند و به این ترتیب به ایجاد اختلال جنسی منجر می‌شوند. داروها به 3 طریق می‌توانند اثر منفی خود را در این جهت اعمال کنند؛ اثر محیطی، هورمونی و مرکزی. بلوک سیستم‌های آدرنرژیک یا فعالیت‌های آنتی‌کولینرژیک که در اثر مصرف داروهایی چون بی‌پیریدین ایجاد می‌شود، می‌توانند به تاخیر یا مهار ارگاسم منجر شوند.

بسیاری از مردم عادت ندارند وقتی دارویی برای آنها تجویز می‌شود از پزشک یا داروساز در مورد تداخلات یا عوارض آن دارو بپرسند.

لازم است بدانید انواع داروها، از جمله مواد مخدر و الکل، بر پاسخ جنسی شما اثر می‌گذارند. از داروهای ضدفشارخون، داروهای ضدافسردگی، آنتی‌هیستامین‌ها، آمفتامین‌ها، توهم‌زاها و کوکایین گرفته تا برخی دیگر از داروها مانند قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری می‌توانند میل جنسی شما را کاهش یا افزایش دهند.

بنابراین وقتی هرگونه شرح حال جنسی از افراد اخذ می‌شود، باید مصرف و حتی مقدار مصرف این داروها مدنظر باشد. گاهی فقط تغییر دوز دارویی یا تغییر نوع داروها، راه‌حل اساسی برای رفع اشکالات ایجاد شده از جمله کاهش میل جنسی است……………


……

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *