رفتن به نوشته‌ها

کفش صورتی برنامه ازدواج دختر 12 ساله را در ترکیه لو داد

حداقل سن قانونی برای ازدواج دختران در ترکیه 16 سال است، اما در مناطق روستایی بسیاری از دختران در سنین پایین‌تر به شوهر داده می شوند. دختر 12 ساله شوهر آینده اش را تا زمان نامزدی ندیده بود. مرد دلالی او را در سر راه مدرسه زیر نظر گرفته و به مرد 30 ساله معرفی کرده بود. خانواده دختر برای تشویق وی به نامزدی یک جفت کفش صورتی رنگ به او هدیه کرده بود.

آموزگاران مدرسه ابتدا سعی کردند که پدر آن دختر را به تجدید نظر در مورد شوهر دادن دختر خردسالش وادارند، اما تلاش آن‌ها بی نتیجه ماند، در نتیجه آن‌ها موضوع را به مقامات ذیربط اطلاع دادند و آنها تحقیقات قضایی علیه پدر دختر را آغاز کردند.

دختر 12 ساله ای که به مناسبت نامزدی اش با مردی 30 ساله یک جفت کفش صورتی هدیه گرفته بود، چنان با شوق از کفش هایش در مدرسه سخن گفت که برنامه ازدواج غیر قانونی اش لو رفت.

به گزارش روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه، این دختر 12 ساله در استان کُنیا، واقع در آناتولی مرکزی، توسط پدرش به نامزدی مرد 30 ساله‌ای در آمد. این عمل غیر قانونی زمانی برملا شد که دختر دانش آموز با همکلاسی هایش از کفش‌های صورتی‌اش در شب نامزدی سخن گفت. ماجرا به گوش آموزگاران رسید و آن ها نیز موضوع را به اطلاع مقامات رساندند…..

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *