رفتن به نوشته‌ها

افزایش آمار سزارین در ایران

امامی رضوی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در میان زنان نسبت به مردان ایرانی گفت: در سالهای گذشته سن امید به زندگی در زنان دو سال کمتر از مردان بود اما اکنون این اختلاف به نفع زنان تغییر کرده است. به طوری که سن امید به زندگی در خانمها 73 و در آقایان 71 سال است.

معاون وزیر بهداشت از افزایش شاخصهایی همچون سطح سواد، رشد آمار دانشجویان خانم و… به عنوان عوامل تاثیرگذار بر روی شاخص سلامت زنان یاد کرد و افزود: سلامت مادران و کاهش مرگ و میر مادران باردار در این سالها بیشتر مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته و برای آن برنامه های ویژه ای تهیه و اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه در سالهای نه چندان دور مرگ و میر مادران باردار در کشور 140 مرگ در هر 100 هزار زایمان بود، ادامه داد: با پیگیریها و تلاشهایی که صورت گرفت هم اکنون این آمار به 24 مرگ در هر 100 هزار زایمان کاهش یافته است.

امامی رضوی در عین حال از ثبت نشدن این آمار توسط سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: WHO این آمار را نپذیرفت و در نهایت با تلاش حوزه های بهداشت و درمان و روابط بین الملل وزارت بهداشت، این سازمان پذیرفت که آمار 30 مرگ در هر 100 هزار زایمان را در ایران منتشر کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اقدامات جدید این وزارتخانه در زمینه مراقبتهای دوران بارداری در مناطق محروم و صعب العبور کشور اشاره کرد و افزود: برای مادران باردار در این نقاط تسهیلات زایمان تحت عنوان “طر پوشش زایمان ایمن” را اجرا می کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: با شناسایی مادران باردار و موارد خطر زایمان به خصوص برای سنین بالای 35 سال و همچنین مادرانی که بیماری زمینه ای دارند، آنها را از چند ماه قبل از زایمان به نزدیکی بیمارستانهای مجهز منتقل کرده و امکان زندگی آنها همراه با خانواده شان را فراهم می کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش آمار سزارین در کشور طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: حدود 40 تا 45 درصد موارد زایمان در کشور به روش سزارین انجام می شود.

به گزارش مهر، دکتر حسن امامی رضوی روز سه شنبه در گردهمایی سیاستگزاران و ذی نفعان سلامت و زنان در وزارت بهداشت افزود: افزایش آمار سزارین در کشور علل زیادی دارد که می بایست آنها را مورد توجه قرار داد و بررسی کرد.

وی به رشد شاخص سن امید به زندگی در کشور طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: این افزایش شاخص نسبت به سالهای گذشته قابل توجه است به طوری که از 59 سال به 72 سال رسیده است………..

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *