رفتن به نوشته‌ها

زندان زنان به جای همسرانشان

این عضو شورای شهر افزود: این در حالی است که در لایحه حمایت از خانواده که هم اکنون در حال بررسی مجدد در کمیسیون قضایی است به مرد اجازه داده شده که در صورت حبس زن خود به مدت بیش از یکسال همسر دوم اختیار کند.

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر با این لایحه به مردانی که با سوء استفاده از همسرانشان باعث حبس آنها می شوند اجازه داده می شود تا زن دیگری اختیار کنند.

ابتکار اظهار داشت: در قانون سال 53 که هم اینک بر مبنای آن عمل می شود اجازه ازدواج مجدد به مرد در صورت حبس زن به مدت بیش از 6 سال داده می شد ولی در این قانون این میزان کاهش پیدا کرده است و نوعی عقبگرد در این زمینه محسوب می شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: نتایج پژوهشی که بر روی زنان زندانی شهر تهران انجام شده نشان می دهد بیش از نیمی از زنانی که به دلیل جرایم مالی در زندان هستند به درخواست همسرانشان چک کشیده اند.

معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: در ادامه پیشنهاد طرح کمک برای آزادی زندانیان زن دارای محکومیت مالی در تهران توسط شهرداری، تحقیقی در مورد علت جرایم مالی زنان انجام شد.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیق نشان داد اغلب این زنان زندانی به خاطر همسرشان چک کشیده بودند و در واقع به جای شوهرشان حبس را تحمل می کنند.

منتشر شده در حقوق زنانخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *